A BMW vajon miért Magyarországot választotta Szlovákia helyett?

Közzétéve:
2019-03-21, 15:27

A müncheni sajtótájékoztatón nem csak azt vesézték ki, hogy alakult a 2018-as év, hanem az újságírók is kérdezhettek

Tegnap Münchenben tartott sajtótájékoztatót a BMW, ahol amellett, hogy beszámoltak az eddigi eredményeikről, újságírói kérdésekre is válaszoltak.

BMW 4-es sorozat

Alapvetően csodálatos eladási adatokat produkálnak, 9. éve növekszik az eladások száma a BMW-csoportnál és 8. éve minden évben rekordot is döntenek vele. DE! Ez mit sem ér, ha rosszul kommunikálnak. A WLTP-mérésre (ami sokkal inkább a valós fogyasztást méri) való átállás nekik nem okozott különösebb megrázkódtatást, nem hasaltak el rajta a BMW-k, viszont a versenytársaikat érzékenyebben érintette, akik emiatt árat is csökkentettek, emiatt a BMW is kénytelen volt. Ha valami, ezt nem szeretik hallani a befektetők, rögtön zuhant a BMW-részvények értéke 5%-ot.

Eladott BMW-csoport autók száma

Tavaly 2,49 millió autót adott el a BMW-csoport, ezzel megszerezve az első helyet a német prémiummárkák között a Daimlert megelőzve, azonban márkaszinten a BMW már bukta az elsőséget a Mercedes-szel szemben, akik 2,3 millió autót adtak el a BMW 2,13 millió autójával szemben. Úgy tűnik a MINI és kisebb mértékben a Rolls-Royce lökte fel az eladásokat.

Az árbevétel már nem lett rekorder, enyhe csökkenés állt be, a tavalyi 98,3 milliárd euróval szemben idén „csak” 97,5 milliárd euró lett, de ez egy így közel a duplája a 2009-es válságbéli év 51 milliárd eurós árbevételéhez képest. 9 év alatt szinte dupláztak!

Eladott BMW-csoport autók száma

A sajtótájékoztatón az újságírók kérdéseket is feltehettek, egy szlovák újságíró azt kérdezte, miért Európára, azon belül is Magyarországra esett a BMW választása a legújabb gyáruk építéséhez?

A BMW elmondása szerint azt várják, továbbra is nőni fog az európai piac, ezért az európai gyártókapacitást akarják növelni, valamint azt szeretnék, ha kiegyensúlyozott lenne a gyártás Európa, Észak-Amerika és Kína között.

Arra a kérdésre, miért Magyarországot választották – holott Szlovákia is pályázott, de nem ők nyertek -, a következő okokkal magyarázták:

  • munkavállalói rugalmasság
  • (az autógyártó szempontjából) kedvező bérköltségek
  • képzési lehetőségek
  • dolgozók életminősége

Most lefordítom a pontokat:

  • úgy és addig dolgoztathatják a munkavállalót, ahogy nem szégyellik
  • és még csak nem is kell értük sokat fizetni
  • ez a pont kábé értelmezhetetlen
  • mivel Debrecen az észak-alföldi régióban helyezkedik el, ami az EU 10 legszegényebb régiója között található, ez egy gyönyörű kombinációja az 1-es és 2-es pontnak

Kérdés, hogy az Audi kiváltotta sztrájkhullám hogyan fogja befolyásolni a BMW-gyár sorsát, mire az felépül. Írd meg a véleményed kommentben!

Forrás:

Kapcsolódó írások

Frankfurtban válaszolt a BMW a Tesla Model 3-ra!
2017. szeptember 13.
Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!