2019. március 21. | 16:27

A müncheni sajtótájékoztatón nem csak azt vesézték ki, hogy alakult a 2018-as év, hanem az újságírók is kérdezhettek

Tegnap Münchenben tartott sajtótájékoztatót a BMW, ahol amellett, hogy beszámoltak az eddigi eredményeikről, újságírói kérdésekre is válaszoltak.

Alapvetően csodálatos eladási adatokat produkálnak, 9. éve növekszik az eladások száma a BMW-csoportnál és 8. éve minden évben rekordot is döntenek vele. DE! Ez mit sem ér, ha rosszul kommunikálnak. A WLTP-mérésre (ami sokkal inkább a valós fogyasztást méri) való átállás nekik nem okozott különösebb megrázkódtatást, nem hasaltak el rajta a BMW-k, viszont a versenytársaikat érzékenyebben érintette, akik emiatt árat is csökkentettek, emiatt a BMW is kénytelen volt. Ha valami, ezt nem szeretik hallani a befektetők, rögtön zuhant a BMW-részvények értéke 5%-ot.

Tavaly 2,49 millió autót adott el a BMW-csoport, ezzel megszerezve az első helyet a német prémiummárkák között a Daimlert megelőzve, azonban márkaszinten a BMW már bukta az elsőséget a Mercedes-szel szemben, akik 2,3 millió autót adtak el a BMW 2,13 millió autójával szemben. Úgy tűnik a MINI és kisebb mértékben a Rolls-Royce lökte fel az eladásokat.

Az árbevétel már nem lett rekorder, enyhe csökkenés állt be, a tavalyi 98,3 milliárd euróval szemben idén „csak” 97,5 milliárd euró lett, de ez egy így közel a duplája a 2009-es válságbéli év 51 milliárd eurós árbevételéhez képest. 9 év alatt szinte dupláztak!

A sajtótájékoztatón az újságírók kérdéseket is feltehettek, egy szlovák újságíró azt kérdezte, miért Európára, azon belül is Magyarországra esett a BMW választása a legújabb gyáruk építéséhez?

A BMW elmondása szerint azt várják, továbbra is nőni fog az európai piac, ezért az európai gyártókapacitást akarják növelni, valamint azt szeretnék, ha kiegyensúlyozott lenne a gyártás Európa, Észak-Amerika és Kína között.

Arra a kérdésre, miért Magyarországot választották – holott Szlovákia is pályázott, de nem ők nyertek -, a következő okokkal magyarázták:

  • munkavállalói rugalmasság
  • (az autógyártó szempontjából) kedvező bérköltségek
  • képzési lehetőségek
  • dolgozók életminősége

Most lefordítom a pontokat:

  • úgy és addig dolgoztathatják a munkavállalót, ahogy nem szégyellik
  • és még csak nem is kell értük sokat fizetni
  • ez a pont kábé értelmezhetetlen
  • mivel Debrecen az észak-alföldi régióban helyezkedik el, ami az EU 10 legszegényebb régiója között található, ez egy gyönyörű kombinációja az 1-es és 2-es pontnak

Kérdés, hogy az Audi kiváltotta sztrájkhullám hogyan fogja befolyásolni a BMW-gyár sorsát, mire az felépül. Írd meg a véleményed kommentben!