Byton – Újabb elektromos huncutság érkezik Európába!

Közzétéve:
2018-09-21, 14:30

Kínai elektromos autókat gyártó startup vállalkozásként a Byton elsősorban a hazai piacon, majd Észak-Amerikában és Európában is szeretne érvényesülni

A nevét az amerikai „Bytes on wheels” kifejezésből alakító, elektromos autókat fejlesztő- és gyártó vállalatot 2017-ben alapították. A Byton 2018 januárjára már el is készítette, illetve bemutatta legelső koncepcióautóját, de a vállalat jelenlegi tervei közt az áll, hogy a Teslához hasonlóan meghódíthassa többek közt Európát is!

Byton K-Byte prototípus szemből

David Twohig, a cég vezető gépjárműmérnöke több mint 25 éves nemzetközi tapasztalattal rendelkezik, továbbá felelős a szegmenseket létrehozó Nissan Qashqai, a rendkívül innovatív Renault ZOE elektromos autó és a díjnyertes Alpine A110 sportautó fejlesztéséért is.

Alpine A110

A mérnök elárulta, hogy a márka bevezetését Kínában 2019-re időzítették, az azt követő hónapokban a Bytonnal Észak-Amerika felé veszik az irányt, de 2020 végére az európai piacra is terveznek betörni.

„A nankingi üzem olyan sebességgel halad előre, melyhez hasonlót sohasem tapasztaltam még az autóiparban a több mint 25 éves munkatapasztalatom során.” – tette hozzá.

Byton K-byte

A vállalat céljai közt az elektromos autók megalkotását illetően az is szerepel, hogy ezek a modellek részben önvezető (4-es szintű) technológiával is funkcionáljanak. Nemrégiben mutatták be a 2021-ben érkező K-Byte, lépcsőshátú luxuslimuzinjukat, ám ez a későbbiekben csupán egy lesz a sok közül, mely képes lesz az utakon szinte emberi beavatkozás nélkül történő haladásra.

Byton K-Byte hátulja

A megalapozott technológiákra támaszkodva kiderült, hogy a vállalat egyelőre nem tervez többféle platformot fejleszteni, elképzelhető, hogy a nanjingi üzemben az összes modellt ugyanarra az architektúrára építik majd.

Nem tartanak attól, hogy a márka a többi elektromos autókat gyártó vállalat mellett kudarcot vallana a globális piacokon, ugyanis az előnyükre váló méretgazdaságosság mellett tisztában vannak azzal is, hogy az általuk megcélzott ágazat egy alacsony árréssel rendelkező iparág, ahol szükség van a nagy volumenre.

Byton M-Byte és K-Byte

A tény, hogy az autók Kínában készülnek lényegesen javíthat a vállalat költségvetésén. A nanjingi üzemben évente 300 ezer autó gyártását tudják lebonyolítani.

Forrás:

További autós hírek

A TV2 is foglalkozott a ma esti Tényekben azzal az audissal, aki még szeptemberben hajtott be szabálytalanul a Dunakeszi-Alagi major körforgalomba, majd feltartotta...

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Teszi fel a kérdést és foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat a portfolio.hu 14-i cikke. Írják: “Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők,...

Kapcsolódó írások

útdíjak Európában
2019. június 24.
A helyi üzemanyagárak, a különböző útdíjak és az autóbérlés költségei nagymértékben befolyásolhatják a nyaralás végösszegét.
Mercedes-Benz GLB
2019. augusztus 14.
A Mercedes-Benz új, mini SUV-je hat különböző motoropcióval válik hamarosan elérhetővé, a bevezető ár 37 746 euróról, azaz nagyjából 12 250 000 forintról indul.
Nem mindenki sikeres az elektromos autók piacán
2018. február 19.
Jól fogynak Európában az elektromos autók, 2017-ben összesen 306 ezer ilyen járművet adtak el. A kínai gyártók azonban még fejtörést okozhatnak.
2018 lehet az elektromos autózás nagy éve?
2018. május 07.
Nagy fejlesztések várhatók a töltőhálózatoknál, így végre nem csak több töltő lesz, hanem a „tankolási” idő is lerövidülhet!