Byton – Újabb elektromos huncutság érkezik Európába!

Közzétéve:
2018-09-21, 14:30

Kínai elektromos autókat gyártó startup vállalkozásként a Byton elsősorban a hazai piacon, majd Észak-Amerikában és Európában is szeretne érvényesülni

A nevét az amerikai „Bytes on wheels” kifejezésből alakító, elektromos autókat fejlesztő- és gyártó vállalatot 2017-ben alapították. A Byton 2018 januárjára már el is készítette, illetve bemutatta legelső koncepcióautóját, de a vállalat jelenlegi tervei közt az áll, hogy a Teslához hasonlóan meghódíthassa többek közt Európát is!

Byton K-Byte prototípus szemből

David Twohig, a cég vezető gépjárműmérnöke több mint 25 éves nemzetközi tapasztalattal rendelkezik, továbbá felelős a szegmenseket létrehozó Nissan Qashqai, a rendkívül innovatív Renault ZOE elektromos autó és a díjnyertes Alpine A110 sportautó fejlesztéséért is.

Alpine A110

A mérnök elárulta, hogy a márka bevezetését Kínában 2019-re időzítették, az azt követő hónapokban a Bytonnal Észak-Amerika felé veszik az irányt, de 2020 végére az európai piacra is terveznek betörni.

„A nankingi üzem olyan sebességgel halad előre, melyhez hasonlót sohasem tapasztaltam még az autóiparban a több mint 25 éves munkatapasztalatom során.” – tette hozzá.

Byton K-byte

A vállalat céljai közt az elektromos autók megalkotását illetően az is szerepel, hogy ezek a modellek részben önvezető (4-es szintű) technológiával is funkcionáljanak. Nemrégiben mutatták be a 2021-ben érkező K-Byte, lépcsőshátú luxuslimuzinjukat, ám ez a későbbiekben csupán egy lesz a sok közül, mely képes lesz az utakon szinte emberi beavatkozás nélkül történő haladásra.

Byton K-Byte hátulja

A megalapozott technológiákra támaszkodva kiderült, hogy a vállalat egyelőre nem tervez többféle platformot fejleszteni, elképzelhető, hogy a nanjingi üzemben az összes modellt ugyanarra az architektúrára építik majd.

Nem tartanak attól, hogy a márka a többi elektromos autókat gyártó vállalat mellett kudarcot vallana a globális piacokon, ugyanis az előnyükre váló méretgazdaságosság mellett tisztában vannak azzal is, hogy az általuk megcélzott ágazat egy alacsony árréssel rendelkező iparág, ahol szükség van a nagy volumenre.

Byton M-Byte és K-Byte

A tény, hogy az autók Kínában készülnek lényegesen javíthat a vállalat költségvetésén. A nanjingi üzemben évente 300 ezer autó gyártását tudják lebonyolítani.

Forrás:

Kapcsolódó írások

Nem mindenki sikeres az elektromos autók piacán
2018. február 19.
Jól fogynak Európában az elektromos autók, 2017-ben összesen 306 ezer ilyen járművet adtak el. A kínai gyártók azonban még fejtörést okozhatnak.
2018 lehet az elektromos autózás nagy éve?
2018. május 07.
Nagy fejlesztések várhatók a töltőhálózatoknál, így végre nem csak több töltő lesz, hanem a „tankolási” idő is lerövidülhet!
2019-től kötelező lesz hangot kiadniuk az elektromos autóknak!
2018. május 08.
2019 júliustól már kizárólag hanggenerátorral felszerelt elektromos és hibrid autókat lehet forgalomba helyezni az Európai Unión belül.
Még legalább tíz akkumulátorgyárra lesz szükség 2025-ig
2018. május 31.
A villamosautózásra való rohamos átállás fényében még legalább tíz akkumulátorgyár létrehozására lesz szükség 2025-ig!