2019. május 23. | 15:47

Mindent is belegyömöszöltek a kompakt DS 3-ba, ami idén elektromos motorral is rendelhető lesz

A DS3 Crossback hazai bemutatóját az ország első DS Store-jában tartották, ez volt a második olyan jármű, ami a teljes mértékben önállósódó DS-márka saját termékeként mutatkozott be itthon. A DS 7 Crossback már járt a szerkesztőségnél teszten, így számítottam rá, hogy a szubkompakt SUV szegmensbe készült DS 3 is egy igazán izgalmas, PSA-konszernen belül feljebb pozícionált autó lesz. A LED-es nappali menetfényeket rejtő Mátrix LED-fényszórók, a süllyesztett kilincsek, az eltérő színű tető és a B-oszlop egyedi formája egy jövőbe mutató autó benyomását keltik. Elsőre lehet, hogy ledöbbensz, de ha belegondolsz ez kell ahhoz, hogy a zsúfolt piacon kitűnjön a tömegből.

Érdekesség, hogy a szegmensben a DS 3 Crossback kapja a legnagyobb, 18-colos kerekeket, ami a 4,12 méteres hossz és a viszonylag magas hasmagasság ellenére nem teszi aránytalanná a formát. A formát, amit az újdonsült CMP (Common Modular Platform) padlólemezre épül. Ennek előnye, hogy a belsőégésű motorok mellett teljesen elektromos hajtásláncot is be tud fogadni, átlagosan 40 kg-mal csökkent a tömege, a hosszúság, a szélesség, a magasság és a kerékátmérő tekintetében is több variációs lehetőséget kínál.

A belső a DS-hez méltó módon számos díszítéssel, képernyőkkel és többféle belső hangulattal kérhető, ahogyan a több, mint 2000 variációban igényelhető külső. Ez van, az ügyfelek elvárják, hogy szinte a végtelenségig személyre tudják szabni álmaik autóját. A szegmensből történő kiemelkedést tovább segíti a DS Drive Assist rendszere, ami a fedélzeti radarnak és kamerának köszönhetően automatikusan követi a vezető által választott sávot, és automatikusan szabályozza az autó sebességét a biztonságos követési távolság betartása érdekében. Szükség esetén akár teljesen meg is állíthatja a gépkocsit.

Motorizáció terén az 1,2 literes háromhengeres, turbós benzinmotor kérhető három erőszinttel: 100, 130 és 155 lóerős kivitelben, utóbbi kettő csak a 8 fokozatú automatával, a legkisebb kizárólag 6-os manuálissal. A BlueHDi motorok terén 6-os manuálissal érkezik az 1,5 literes, 100 lóerős erőforrás, azonban a szintén 1,5 literes, 130 lóerős dízel csak 8 fokozatú automata váltóval kérhető. Az DS 3 Crossback E-Tense, vagyis a tisztán elektromos változat ez év novemberében érkezhet, a WLTP-szabvány szerint 300 km-es hatótávval, 136 lóerős elektromos motorral, 50 kWh-s lítium-ion akkupakkal és 8,7 másodperces 0-100-as sprinttel.

További infót az autóról majd átfogó tesztünkben olvashattok!

Az új DS 3 Crossback árai a következőképp alakulnak: