Mindazok után, hogy személyautók millióit mobilizálta a hagyományos belsőégésű erőforrás, most úgy néz ki itt a vég.
Legalábbis a Daimler cégcsoport fejlesztési igazgatója, Markus Schaefer szerint, aki azt nyilatkozta a minap a német Auto Motor und Sport autós magazinnak, hogy jelenleg nem rendelkeznek a benzin- és dízelüzemű erőforrásaik fejlesztésére irányuló tervekkel, mert erőiket az elektromos hajtásláncokra szeretnék koncentrálni. Ironikus módon pont a márka alapítója, Gottlieb Daimler volt egyike azon úttörő feltalálóknak, akik elkészítették az első petróleummal üzemelő belsőégésű motorokat.
Az, hogy a vállalat jelenleg nem fejleszti a motorjaik következő generációját természetesen nem jelenti rögtön azt, hogy holnaptól eltűnnek a benzin- és dízelüzemű erőforrások a kínálatból. Csupán nem várható, hogy új szériákat mutassanak be, de a meglévő motorokkal még nagyon sokáig szerelhetik az autóikat. Az sincs kizárva továbbá, hogy apróbb javításokat és módosításokat eszközöljenek rajtuk, hogy azok mindinkább megfeleljenek a mai elvárásoknak vásárlói és környezetvédelmi vonatkozásban egyaránt.
Mindenesetre a tény, hogy a világ egyik legjelentősebb autógyára az erőforrásait az elektromos autózásra fordítja, jól mutatja a mindenki által ismert tendenciát: a jövő az elektromos és a hibrid autóké. Rávilágít arra is, hogy a hagyományos motorok elérhették a sokak által emlegetett fejlesztési határukat, azaz a mai technikai ismeretek mellett már nincs hova javítani rajtuk. Nem lehet velük megfelelni a szigorú emissziós előírásoknak és a vásárlók magas igényeiknek egyszerre. Ez a nonszensz generálta a csalásokat az autóiparban, ami végül a dízelbotrányban csúcsosodott ki.
Hallani olyan információkat is, hogy különböző kormányok 10-20 éves tervei között a belsőégésű motorok betiltása szerepel. Nem elképzelhetetlen, hogy már akár 2040 körül lesznek olyan országok, ahol nem lehet majd hagyományos erőforrással hajtott autót értékesíteni. Ez szintén alááshatja az autógyárak motorfejlesztési elképzeléseit, mivel egy-egy motorcsalád megalkotásának költségei adott esetben csak 10-20 év távlatában lenne kifizetődő. Nem marad más hátra, mint előre, a márkák minden erejükkel a villanyhajtáson dolgoznak.
Az említett V8-as erőforrás duruzsol a Mercedes-AMG GT S-ben is. Erejével széles vigyort varázsol Márk és Ati ábrázatára: