2020. július 15. | 11:20

A Yaris GR magyarországi ára erősen túllépi a 10 milliós sávot.

Nem mondanám, hogy villámcsapásként sújtott az új GR szériás Yaris magyarországi ára, de az biztos, hogy szűk lesz az a réteg, aki 11,65 millió forintot áldoz majd a Toyota városi vadászára. Mátyás kollégám a Yaris új generációjának sajtóbemutatóján szemrevételezte a normál emberi felhasználásra szánt kisautót, ami összességében nagyon jól mutatott. Ha érdekelnek az új Yaris pontos adatai és árazása, itt olvashatsz is róla részletesen.

A Toyota sportos vonala az utóbbi évtizedekben TRD, azaz Toyota Racing Development néven éghetett be a márka különleges eredményeit elérő járművei iránt rajongók agyába. Azonban 2015-ben a Toyota egyesítette a motorsport tevékenységeit a TOYOTA GAZOO Racing csapatba, így az autósport előtt tisztelgő változatok ettől kezdve a GR szellemében kapták meg a jelölést.

Az emissziós értékek körül zajló folyamatos szélmalomharc miatt az utóbbi időben csak hiú ábrándnak tartottam, hogy a Toyota egyszer újra piacra fog dobni egy igazi, hamisítatlan összkerekes vadállatot. Sokáig úgy tűnt, a ‘90-es évek végén aszteroidaként érkező költségvetési optimalizálás kiölte az élvezeti eszközöket a Toyota kínálatából. Valahogy azonban a legnagyobb válság és környezetvédelmi szankciók közepén, a folyamatszervezés alfája és omegája alkotott valami elemi autóbuzériát. Igazából a lassan csöpögtetett klasszikus sportautó vonal mellett, ami ugyebár a GT86 és a Supra, nem csak egy, hanem két hot hatch is érkezik: a Toyota GR Yaris és a GR Corolla, utóbbiról azonban egy szót se, amíg nem előrendelhető, nehogy visszavonják…

A már Magyarországon is előrendelhető GR Yaris hivatalosan az egyenesági rokona a rali világbajnokságon a gyártói versenyben szépen szereplő autónak, aminek egyik gyári pilótája idén a hatszoros ralivilágbajnok Sébastien Ogier. Itt fontos megjegyeznem, hogy megfigyeléseim alapján a francia származású Sébastien nevű francia pilóták, vagyis Ogier és Loeb ufók, mivel 2004-től 2018-ig az összes világbajnoki cím az övék. Persze az elmúlt évtized váratlan fordulata nem csak az, hogy Ogier japán autóba került, hanem az, hogy most kivételesen nem világbajnokként kezdte a szezont.

Na de a motorsport kitérő után térjünk vissza az utcai GR Yaris paramétereire, mit is kapunk nagyvonalakban 13,2 millió forintért. Persze az autó alapára azért kedvezőbb, hiszen már 11,65 millió forinttól elérhető, erősen kétlem, hogy valaki a kívánságlistán hagyná egy ilyen kategóriájú autóba a sport futóművet, a 18-as kerekeket és legjobbat, az elöl-hátul önzáró Torsen differenciálművet.

Badarság is lenne ezeknek a tételeknek a kihagyása, hiszen a sokakat megbotránkoztató motorizáció annyi erőt szabadít az igen könnyű, 1290 kg-os verda kerekeire, hogy nagy szükség lesz a nyomaték elosztásra a kanyarokban. Bár az autó a WRC tüzében született, sokan fennakadnak azon, hogy az 1,6 literes, 261 lóerős és 360 Nm nyomaték leadására képes turbómotorja 3 hengeres. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy anno az első felröppenő technikai infók elolvasása után ne kellett volna még vagy háromszor átfutni, mire elfogadtam, de inkább csak azért, mert egy teljesítményorientált autóban nem megszokott az ilyen számú páratlan henger.

Az autóban 6-os kézi váltó van, vélhetően nem lesz túl steril és bőven lesz mit gépészkedni az autóban a szerencséseknek. A GR Yaris elég sok autót állva hagy az 5,2-es 0-100-as sprintjével, de nekem az a gyanúm, nem ez lesz a legélesebb tulajdonsága. 4 méter alatti hosszával, 1,8 méteres szélességével elég agresszív kanyarmozgást tippelnék a verdának, őszintén remélem, hogy lesz módom egyszer élőben is kipróbálni.

Neked hogy tetszik a méregzsák? Te áldoznál rá ennyi pénzt?