2021. január 22. | 13:15

Míg 2019-ben toronymagasan nyert a BMW, 2018 után ismét a japánok örülhettek tavaly.

A Google minden eddiginél jobban megkönnyítette a járművekre való keresést. Egyre több adatot, véleményt és eladó autó található meg a világhálón a keresőmotoron keresztül. 2020-ban annyi változott az előző évekhez képest, hogy egyre több autógyártó jelent meg a Google Search térképén, azaz országonként változó az, hogy melyik márka viszi a prímet. Így a Google Trends adatai alapján összesen 158 országot vizsgáltak meg, amely alapján összesen 21 márka nyert különböző országokban. Bár a Prius pont ebben az évben csúszott lejjebb a hibrid keresési listákon, de ez sem állította meg a japán márkát abban, hogy az első helyen végezzen.

Az elemzések szerint tehát a Toyota lett a legkeresettebb márka ezen a területen, amelyre összesen körülbelül az országok 34 százaléka keresett a legtöbbet, ez azonban annak is köszönhető többek között, hogy a BMW jelentős csökkenést ért el.

A Toyota szárnyalása annak lehet betudható, hogy a márka 2020-ban globálisan is felkeltette az emberek érdeklődését a bejelentett és kiadott járművek széles és egyedülálló palettájával. Köszönhető ez annak is, hogy 2020 decemberében a Toyota piacra dobta a C+pod-ot, amely egy új és kompakt elektromos kétüléses jármű. A 2020-as év további figyelemre méltó sikere volt az új GR Yaris, egy teljesen átalakított Mirai és a népszerű Corolla sorozat kibővítése az új Corolla Cross kompakt terepjáróval is.

A Google Trends alapján a helyi márkák továbbra is népszerűek az adott országokban, sőt, a tavalyi év során sokkal több a kisebb márka. Így került be a Daewoo és a most megerősödő Alpine is.