2020. március 03. | 12:44

Magyarországon több személyautót vásároltak, mint 2020 januárjában.

A hazai újautó-piac növekvő korszakát éli, 2020 februárjában több mint 11 ezer személyautó talált gazdára. A 2019-es év azonos időszakához képest ugyan kevesebb ez az érték egy kicsivel, a 2020 januári adatot viszont felülmúlta. A márkák közti versenyt a Toyota nyerte 1137 eladott autóval, a második a Ford lett 1056-tal, míg a harmadik a Volkswagen 1032-vel.

Ami az egyes járműkategóriákat illeti, az SUV-k szegmense volt a legnagyobb februárban is. Itt 3989 új gépjárművet helyeztek forgalomba a Datahouse adatai szerint, a második legjobban pedig az alsó-középkategória teljesített 2281 értékesített járművel. A harmadik legnagyobb szegmens az egyterűeké volt Magyarországon 2020 februárjában, hiszen itt 1649 újautó talált gazdára.

Az SUV mezőnyben újra a Suzuki Vitara az úr, februárban 309 darabot adtak el belőle. A második helyen az Év Autója döntőjébe is bekerült új Ford Puma végzett 278 eladott példánnyal, míg a harmadik a Jeep Renegade lett 207-tel. Az alsó-középkategóriában a Škoda Octavia végzett az élen 455 eladott példánnyal, a második pedig a szintén Év Autója döntős Toyota Corolla lett 308-cal. A harmadik helyre a januári hatodik helyéről farolt be a Suzuki SX4 S-Cross 237 értékesített autóval.

Az egyterűeknél egyre nagyobb előnyre tesz szert a Dacia Lodgy, februárban 477 darabot adtak el belőle. Ez több mint az utána következő három egyterű összeladása. A második egyébként az Opel Combo Tour lett 190-nel, míg a harmadik a Volkswagen Touran 127-tel. A kisautóknál a Toyota Yaris lett a befutó 274 eladott járművel, a második a szintén Év Autója döntős Renault Clio lett 194-gyel, míg a harmadik helyen a Volkswagen Polo végzett 152-vel.

A felső-középkategóriát a Volkswagen Passat uralja, februárban 119 darabot értékesítettek belőle. A második a Škoda Superb lett, míg a harmadik a Ford Mondeo. A hónap egyik nagyot fejlődő márkája a Porsche volt idehaza, a gyártó ugyanis közel duplájára növelte magyarországi eladásait a januári 17 járműhöz képest, hiszen 30 darab kelt el a német sportos modellekből februárban.

Az öt legkeresettebb márka 2020 februárjában a magyarországi újautó-piacon:

  1. Toyota – 1137 db
  2. Ford – 1056 db
  3. Volkswagen – 1032 db
  4. Škoda – 935 db
  5. Dacia – 932 db