Kevesen emlékezhetnek az Aston Martin Bulldogra, pedig az 1979-ben bemutatott koncepció akkoriban a leggyorsabb autó volt a maga 310 km/órás sebességével. Eredetileg 15-25 autóból álló sorozatgyártást terveztek, de a projektet túl költségesnek ítélték, és csak egy darabot építettek, amit most szépen felújítottak.

A sirályszárnyas ajtókkal ellátott járművet William Towns tervezte, míg a projektet Mike Loasby főmérnök irányította, mielőtt a DeLoreanhez ment. Nem véletlen tehát, hogy a Bulldog és az alig néhány évvel később megjelenő DMC-12 között vannak formai hasonlóságok. Az egyedi Aston Martin néhány napja Londonban bukkant fel, egy Bizzarrini 5300GT Strada és egy ritka, Zagato által stilizált Bentley Continental GT társaságában látták őt.

Aston Martin Bulldog
Fotó: News Feeds

A Bulldog formatervezése bőven megelőzte korát, még 2021-es mércével mérve is meglehetősen futurisztikus megjelenése van az autónak. Emellett élő bizonyíték arra, hogy a sirályszárnyas ajtók gyakorlatilag bármilyen járművet menővé tesznek, az ikonikus Mercedes 300SL-től kezdve a furcsa Autozam AZ-1 kei autóig.

A Bulldogot egy 5,3 literes, V8-as motor hajtja, amely két turbófeltöltővel rendelkezik. Papíron 600 lóerő és 678 Nm maximális forgatónyomaték leadására alkalmas. Az ék alakú kialakításnak köszönhetően a Bulldog légellenállási együtthatója 0,34.

A Phillip Sarofim tulajdonában lévő szuperautót a Classic Motor Cars az utolsó csavarig restaurálta, hogy megpróbálja megdönteni a 200 mérföld/órás sebességhatárt. Az autó most már modern üzemanyag-befecskendezéssel, megerősített sebességváltóval, sőt, még egy orremelő rendszerrel is rendelkezik.

A motor teljesítményét igyekeznek felhúzni 650 lóerőre, ha ez sikerül, akkor az Aston Martin versenyzője, Darren Turner ül majd a volán mögé, hogy kisajtolja a technikából a maximumot. Emlékeztetőül, a valaha volt leggyorsabb széria Aston Martin a Valkyrie, amely nemrég került gyártásba, és amelynek a hivatalos végsebessége 402 km/óra.