2022. március 23. | 12:52

A maranellói cég már az új modellje, a V12 GT érkezését készíti elő.

A Ferrari világában a 620 lóerő és 760 newtonméter leadására képes, 3,4 másodperces 0-100-as sprintidővel rendelkező Roma egy belépőszintű modellnek számít. A kétajtós, 2+2 üléses kupé egy orrmotoros, hátsókerék-hajtású GT autó, amely a 812 Superfast és a Portofino kistestvérének tekinthető.

Ugyanakkor a legfrissebb kémfelvételek tanúsága alapján az olasz gyártó úgy döntött, a Romában található 3,9 literes, ikerturbós V8-ast egy V12-es egységre cseréli. Az álcázott tesztautót a Ferrari maranellói központjának közelében kapták lencsevégre.

A Ferrari nem tervezi a sportautót két különböző motorral kínálni, viszont a Roma több szempontból is ideális alapnak számít az új V12 GT teszteléséhez. Az álcázás ellenére is jól láthatóak a két autó közti különbségek. Bár a fotón szereplő prototípus eleje egyértelműen a Romáé, az orra sokkal hosszabb. Nagyobbak lettek a felnik és a fékek, az autó hátulját pedig kiszélesítették, hogy megnöveljék a nyomtávot.

Hogy miért éppen a Romát használják tesztautónak? Mert a sportkocsi a Ferrari legújabb architektúrájára, egy moduláris, fronthajtás-orientált platformra, amelyre hátsó- vagy összkerekes modellek is készülhetnek, miközben tetszés szerint változtatható a tengelytáv és többféle motorkonfiguráció, így V8-as, a V12-es vagy akár hibrid hajtáslánc befogadására is képes.

Mivel ez egy méretezhető architektúra, így biztosra vehető, hogy a 812 Superfast utódja is erre a padlólemezre épül majd. Ezért használja az erre a platformra épülő Romát az új modell teszteléséhez a Ferrari a régebbi architektúrát használó 812 helyett.

Azt egyelőre nem tudni, mikor mutatják majd be a V12 GT-t, de iparági források szerint a leleplezésre már 2023-ban sor kerülhet, és a hírek szerint a V12-es erőforrás turbófeltöltőt is fog kapni.