Frissített Audi Q7 debütált Frankfurtban

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-09-11, 15:01

Az új Audi Q7 háromféle motorral kerül piacra, mindegyik verzió elektromos hajtáslánccal támogatja.

Az Audi elvégzett néhány elengedhetetlen változtatást a legnagyobb szabadidőautóján, ezzel hozzáigazította a Q7-est a SUV kínálatának többi tagjához. A módosítások nem csupán külsőt érintették, a motorizációt tekintve is a fejlődött az elektromosan megtámogatott rendszerek irányába.

2020 Audi Q7 szemből

A frissített modell megtekinthető a Frankfurti Autószalon. Az öt vagy akár hétüléses SUV értékesítése szeptemberben kezdődik, háromféle motorral. A választható erőforrások között van két 3,0 literes dízel aggregát, 231 lóerős és 286 lóerős változatban, valamint egy 3,0 literes duruzsoló benzines erőforrás 340 lóerővel. Mindhárom esetben egy 8 sebességes automata váltó végzi a nyomatékátvitelt, a hajtásláncba épített 48V-os enyhe hibrid rendszerrel megtámogatva. A hibrid rendszernek köszönhetően akár 40 másodpercig (nem, nem 40 km hanem másodperc) képes az autó tisztán elektromos hajtással közlekedni.

2020 Audi Q7 hátulról

Természetesen nem a most bemutatott verziók hivatottak a föld megmentését szolgálni. Az Audi előjegyzett egy hamarosan bemutatásra kerülő plug-in hibrid benzines verziót is, amelynek műszaki paramétereit még nem tették közzé, így nem tudni mennyiben fogja elősegíteni a városi szmog visszaszorítását.

2020 Audi Q7 utastér

Természetesen nem marad el a hatalmas tank indokolatlanul erős változata sem, így lesz útfelújítás jövőre is, miután az új SQ7-ek 4,0 literes 429 lóerős iker-turbó dízelei, a 900 Nm-es nyomatékukkal felgyűrik az Alpokalját az aszfaltra. Egyébként ez az erőforrás ugyanaz az enyhe hibridrendszerrel kiegészített változat, ami az SQ8-at is hajtja.

Audi Q7 hűtőrács

Az Q7 legújabb változata szépen illeszkedik az Audi jelenlegi arculatába. A frissített külső magában foglalja a legjellemzőbb új elemeket mint, az hűtőrácsot, a LED fényszórókat, hátul pedig a króm betétet a lámpák alatt. Nagy változásra nem kell számítani, hiszen az új Q7 ugyanazon a platformon alapszik mint elődje. Hossza 11 mm-el nőtt így 5063 mm lett, míg tengelytávja maradt 2994 mm.

2020 Audi Q7 hétüléses

Az Audi kiemelt figyelmet fordított az utastérre, az autó megkapta a gyártó jelenleg használt dupla érintős MMI infotanmentjét egy 10,1 colos központi kijelzővel. A sofőr a már megszokott „virtuális” műszerfalon a kijelzőre állíthat, amit csak akar, de ha a legfontosabb információkat még így sem érezné eléggé szem előtt, akkor megrendelheti hozzá az opcionálisan választható head-up displayt is. Az 5 üléses változat 865 literes csomagterével szolgálja a családot, de ledöntött ülés sor esetén akár 2050 literre is növelhető a raktér.

2020 Audi Q7 piros

Az extrákból sosem elég, ezt a prémium autók gyártói tudják jól, így a Q7-hez is akad lehetőség csúcsra járatni a komfortot némi felár ellenében. Opcionálisan rendelhető az autóba elektromechanikus aktív stabilizátor, összekerék kormányzás és a tekercsrugók helyett is lehet bele kérni légrugókat.

2020 Audi Q7 piros hátulról

Az SQ7-es verzió lényegesen morcosabb külsővel érkezik, egyedi hűtőrács és króm kipufogók hirdetik majd, hogy egy ereje teljében lévő fenevad került a látómezőbe. A 20 colos kerekeken guruló tankot nem csak megindítani akarják a németek hanem megállítani is, ezért tisztességesen továbbfejlesztett fékrendszert is kap a csúcsmodell. Elől 400-as hátul 370-es tárcsákat szorít satuba, ráadásul opcionálisan akár karbon-kerámia változatot is rendelhetünk ezekből.

Forrás:
Címkék:

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban
VW Up! méretű elektromos autóval villant az Audi
2017. június 02.
Az németek 2021-re tervezik az önvezető, e-Tron rendszerrel ellátott kisautójuk piacra dobását. Vajon ez lesz a valaha készült legkisebb Audi?
V8 helyett V6: itt az új Audi RS4 Avant
2017. szeptember 12.
Egy valamit hiányolhatunk az új Audi RS4 Avantból, a V8-at. Csökkent a köbcenti, megfogyatkoztak a hengerek, viszont még így is 170 Nm-el erősebb elődjénél