2019. szeptember 11. | 17:01

Az új Audi Q7 háromféle motorral kerül piacra, mindegyik verzió elektromos hajtáslánccal támogatja.

Az Audi elvégzett néhány elengedhetetlen változtatást a legnagyobb szabadidőautóján, ezzel hozzáigazította a Q7-est a SUV kínálatának többi tagjához. A módosítások nem csupán külsőt érintették, a motorizációt tekintve is a fejlődött az elektromosan megtámogatott rendszerek irányába.

A frissített modell megtekinthető a Frankfurti Autószalon. Az öt vagy akár hétüléses SUV értékesítése szeptemberben kezdődik, háromféle motorral. A választható erőforrások között van két 3,0 literes dízel aggregát, 231 lóerős és 286 lóerős változatban, valamint egy 3,0 literes duruzsoló benzines erőforrás 340 lóerővel. Mindhárom esetben egy 8 sebességes automata váltó végzi a nyomatékátvitelt, a hajtásláncba épített 48V-os enyhe hibrid rendszerrel megtámogatva. A hibrid rendszernek köszönhetően akár 40 másodpercig (nem, nem 40 km hanem másodperc) képes az autó tisztán elektromos hajtással közlekedni.

Természetesen nem a most bemutatott verziók hivatottak a föld megmentését szolgálni. Az Audi előjegyzett egy hamarosan bemutatásra kerülő plug-in hibrid benzines verziót is, amelynek műszaki paramétereit még nem tették közzé, így nem tudni mennyiben fogja elősegíteni a városi szmog visszaszorítását.

Természetesen nem marad el a hatalmas tank indokolatlanul erős változata sem, így lesz útfelújítás jövőre is, miután az új SQ7-ek 4,0 literes 429 lóerős iker-turbó dízelei, a 900 Nm-es nyomatékukkal felgyűrik az Alpokalját az aszfaltra. Egyébként ez az erőforrás ugyanaz az enyhe hibridrendszerrel kiegészített változat, ami az SQ8-at is hajtja.

Az Q7 legújabb változata szépen illeszkedik az Audi jelenlegi arculatába. A frissített külső magában foglalja a legjellemzőbb új elemeket mint, az hűtőrácsot, a LED fényszórókat, hátul pedig a króm betétet a lámpák alatt. Nagy változásra nem kell számítani, hiszen az új Q7 ugyanazon a platformon alapszik mint elődje. Hossza 11 mm-el nőtt így 5063 mm lett, míg tengelytávja maradt 2994 mm.

Az Audi kiemelt figyelmet fordított az utastérre, az autó megkapta a gyártó jelenleg használt dupla érintős MMI infotanmentjét egy 10,1 colos központi kijelzővel. A sofőr a már megszokott „virtuális” műszerfalon a kijelzőre állíthat, amit csak akar, de ha a legfontosabb információkat még így sem érezné eléggé szem előtt, akkor megrendelheti hozzá az opcionálisan választható head-up displayt is. Az 5 üléses változat 865 literes csomagterével szolgálja a családot, de ledöntött ülés sor esetén akár 2050 literre is növelhető a raktér.

Az extrákból sosem elég, ezt a prémium autók gyártói tudják jól, így a Q7-hez is akad lehetőség csúcsra járatni a komfortot némi felár ellenében. Opcionálisan rendelhető az autóba elektromechanikus aktív stabilizátor, összekerék kormányzás és a tekercsrugók helyett is lehet bele kérni légrugókat.

Az SQ7-es verzió lényegesen morcosabb külsővel érkezik, egyedi hűtőrács és króm kipufogók hirdetik majd, hogy egy ereje teljében lévő fenevad került a látómezőbe. A 20 colos kerekeken guruló tankot nem csak megindítani akarják a németek hanem megállítani is, ezért tisztességesen továbbfejlesztett fékrendszert is kap a csúcsmodell. Elől 400-as hátul 370-es tárcsákat szorít satuba, ráadásul opcionálisan akár karbon-kerámia változatot is rendelhetünk ezekből.