Hans Zimmer készíti a hibrid BMW hangját

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-12-02, 11:25

A híres filmzeneszerző álmodta meg, milyen lesz hallgatni a gyorsuló Vision M sportautót.

A BMW M részlegének első saját autója nem V10 vagy V8 lesz, de még csak nem is sorhat. A korábban megszellőztetett Vision M tanulmányautó farába bizony egy 4 hengeres erőforrást álmodtak a tervezők, természetesen elektromos rásegítéssel. A 600 lóerő körüli rendszerteljesítményével bizonyára nem hoz majd szégyent a márka hírnevére, de a hangja elképzelésem szerint nem lesz valami felemelő.

BMW Vision M tanulmányautó

A 4 henger kókadt darálása sehogy sem illik egy vérbeli BMW-hez, hát még az elektromos zümmögés. Pedig ez egy BMW lesz, azok között is a legsportosabb, hiszen maga az M GmbH készíti majd. Az előzetes információk alapján 3 másodperces 100-ra gyorsulásra és legalább 300 km/h-ás végsebességre lehet számítani, ergo kijárna valami tisztességes sokhengeres motorhang az autónak.

BMW Vision M tanulmányautó beltér

De ki mondta, hogy a villanysivítás nem lehet izgalmas? Hans Zimmer, a híres német filmzeneszerző, akinek a nevéhez olyan alkotások megzenésítése fűződik, mint például a Gladiátor, az Utolsó Szamuráj vagy a Csillagok között, most a BMW megbízásából készített egy pár másodperces hangfelvételt arról, hogy miként képzeli el az M-es sportkocsi hangját gyorsításkor, íme.

Ha valóban ez fog szólni a villanymotorból, a hangszórókból vagy bánom is én honnan, akkor ám legyen, hajlandó vagyok eltemetni a 6 vagy több hengeres motorokat és az általuk szolgáltatott mennyei muzsikát. Persze a mérnököknek rendesen oda kell tenniük magukat, hogy ne a 4 hengert lehessen hallani padlógáz esetén, mert olyankor az is bekapcsolódik a hajtásba.

Hans Zimmer

Úgy tűnik, a BMW Vision M tényleg meg fog valósulni, máskülönben minek foglalkoznának vele ennyit a németek. Ha jön, akkor néhány éven belül akár a sorozatérett verziót is bemutathatják. Annak ellenére, hogy ma minden a villanyhajtásról szól, érdekes, hogy a sportautó esetében hibrid hajtásrendszerről szólnak a hírek, talán a BMW belátja, hogy a sportos használatot egyelőre nem támogatja a jelenlegi akkumulátor-technológia.

Kapcsolódó írások

2019. december 07.
Az lehetetlen, hogy ezt az otromba valamit komolyan gondolta a marslakó Elon Musk.  
Frankfurtban válaszolt a BMW a Tesla Model 3-ra!
2017. szeptember 13.
Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be

További hírek