2019. május 14. | 09:16

A Venom GT egykoron a világ leggyorsabb autójának járó címet is magáénak tudhatta, ám roadster verziója, az F5 még annál is bitangabbnak ígérkezik

Csupán belegondolni is félelmetes abba, milyen lehet az, amikor 1 600 lóerő van a két kezed közt és mindezt tető nélkül élvezheted. A Hennessey-nél mindig is imádtak eljátszadozni az ilyesféle gondolatokkal, elrugaszkodni a valóságtól!

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A texasi székhelyű Hennessey Performance Engineering egy május 3-án közzétett Instagram posztban szerette volna kideríteni, mekkora igényt tartanának a vásárlók a Venom F5 1 600 lóerős roadster kivitelére. A prototípust egyébként a 2017-es SEMA Show-n testközelből is megcsodálhatták az érdeklődők! A hipersportautó világoskék színben díszeleg a számítógépes fotókon, sárga színnel bevont féknyergekkel.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hennessey Performance (@hennesseyperformance) által megosztott bejegyzés,

Alapvetően ez csak egy Venom F5 tető nélkül, de vannak bizonyos kérdések, amelyek megfogalmazódnak az emberek fejében, ha egy ilyen jellegű sportautó megalkotása kerül kilátásba. Példának okán, hogy lehet egy ilyen nagyteljesítményű járgányt tető nélkül vezetni? Biztonságos ez egyáltalán? És ha igen, mennyire? Mi a helyzet a karosszéria merevségével? És végezetül, vajon hány példány legyártását tervezi a Hennessey az F5 Venomból figyelembe véve azt, hogy a GT-ből vagyis a Lotus Exige alvázú kupéból csupán 24 darabot készítettek?

Bár ezeknek a kérdéseknek a megválaszolására feltehetőleg még várni kell, azért érdemes visszaemlékezni arra, hogy a Hennessey célja a Venom F5-tel tulajdonképpen nem más, minthogy a világon az első hipersportautó lehessen, amely képes elérni a több, mint 480 km/h sebességet. Fedél nélkül ez is elég bizarrnak hangzik!

Amennyiben a Venom F5 Roadster gyártása zöld utat kap, a Hennessey olyasvalamit alkothat, mint amilyet a Bugattinál látni a limitált szériás Chiron esetében. Ez egyúttal egy új kezdetet is jelenthet a tető nélküli sportautók világában, az autót még a Huracánnal is nehéz egy kalap alá vonni. Valamelyest nyugtalanít a 7,4 literes motor ötlete, de kíváncsian várom, mi sül ki belőle!

Neked mi a véleményed az efféle hipersportautókról? Szerinted van létjogosultságuk, illetve képesek megállni helyüket a közutakon?