Íme 10 különleges autó a London Concours kínálatából

Közzétéve:
2019-06-04, 14:15

A svájci luxusórákat gyártó manufaktúra, a Montres Breguet által prezentált London Concours június 5-én nyitja meg kapuit a brit főváros szívében

A rendkívül izgalmas és extravagáns kiállítás 80-at mutat be a világ legértékesebb autói közül az Artillery Gardensben. A Top Gear szerint ezek lesznek a legérdekesebbek a gyepen.

Ferrari 288 GTO

Az 1984-es Genfi Autószalonon mutatta be az olasz gyártó akkori legújabb modelljét, amelyhez foghatót korábban nem látott tőle a nagyközönség. Az ikonikus 288 GTO a B csoport homologizációjára épült, tehát egy vérbeli versenyautó, amelyből összesen 272 darab készült, ebben pedig a 22-es szám díszeleg.

Ferrari 288 GTO szemből fotózva

Jaguar SS1

A Jaguar elődje, a Swallow Sidecar Company gyártotta az SS1-et. 1932 február 25-én került a gyártósorra ez az első szériás modell, amelyet a 2000-es évek elején, több éven keresztül restauráltak. A London Concours egyik legtekintélyesebb résztvevője lesz.

Jaguar SS1 ominózus környezetben

Lamborghini Miura

Az 1966-os Miurát senkinek nem kell bemutatni, alapjaiban változtatta meg mindazt amit addig tudtak az autózásról. Ez az összes középmotoros, kétüléses szuperautó apja. Így egyetlen komoly kiállításról sem hiányozhat.

A híres Lamborghini Miura oldalról fotózva

Lancia Aurelia B20GT Outlaw

Ez az autó a versenypályára született a tetővonal és a versenymódosítások mind ezt mutatják. A kiállása tekintélyt parancsolt már a Le Mans-i 24-óráson, a Mille Miglián és a Carrera Panamericanán is.

Lancia Aurelia B20GT Outlaw

McLaren F1 XP-5

Nincs olyan ember a Földön, aki ne hallott volna az 1993-as McLaren F1-ről, amely a Formula-1-ben betiltott technikai megoldásokat tartalmaz. A másik különlegessége, hogy háromüléses, vagyis a sofőr középen foglal helyet, két utasa pedig két oldalt kissé hátrébb. Ahhoz, hogy megalkossák a tökéletes autót öt prototípust építettek a teszteléshez, az XP-5 volt az utolsó.

McLaren F1 XP-5, az ötödik prototípus szemből

Mercedes-Benz SLR 722 Coupé

Ez a 2007-es példány a brit McLaren és a német Mercedes-Benz közös Forma-1-es törekvései vezettek az SLR 722-es megalkotásához, amely Sir Stirling Moss emléke előtt tiszteleg, aki az 1955-ös Mille Miglia olasz nyitottpályás versenysorozaton 7:22-kor rajtolt el.

A Sir Stirling Moss emlékére készült Mercedes-Benz SLR 722 Coupé

Porsche Carrera 2.7 RS

Az 1972-es Párizsi Autószalonon mutatkozott be a 911-es érának ez a homologizációs változata. Könnyen felismerhető a széles hátsó kerekeiről és a ducktailről, amit későbbi modelleken nem nagyon alkalmaztak, mert ügyetlennek tartották.

Porsche Carrera 2.7 RS oldalról

Porsche 904 GTS

Hivatalos nevén a Porsche 904 Carrera GTS 1964-ben debütált és egy igazi ritkaságról van szó, hiszen 126 db készült belőle összesen. Több szempontból is egy korszak lezárását jelentette, hiszen ez volt a legendás Alexander Ferdinand Porsche utolsó tervezése, illetve tolsóként kapta meg Ernst Fuhrmann négyhengeres léghűtéses boxermotorját is.

Porsche 904 GTS versenypályán

Aston Martin DB5

Milyen is lenne egy brit Concours Aston nélkül? Mint a reggelem kávé nélkül, elképzelhetetlen. Időtálló formavilágát az olasz Carrozzeria Touring Superleggera tervezte 1963-ban. Két év alatt 1 000 db készült belőle, azonban már ekkor világhírnévre tett szert.

Aston Martin DB5 egy kertben

Ferrari Daytona

Az olaszok hivatalosan 365 GTB/4-nek keresztelték, viszont Daytona néven terjedt el. Úgy gondolom, hogy a történelem egyik legnagyobb érzelmi töltettel rendelkező modellje. A Miurát lepipálva korának (1968) leggyorsabb szériaautója volt. Vannak olyan modellek amelyekhez nem illenek bizonyos színek, na ez pont egy olyan kombináció.

Lila színű Ferrari Daytona hátulról egy úton

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1970 Plymouth Superbird, szürke, oldalnézet, jobbról
2018. november 07.
A NASCAR 1970-es évadja alkalmával a Plymouth bemutatta legendás típusát, a Superbirdöt.
Chevrole, Corvette Indy tanulmányautó, vörös, oldalnézet, balról
2018. november 30.
Az 1963-as Corvette Sting Ray publikálása után bemutatok nektek négy Corvette tanulmányautót, amik jó ötletnek tűntek, de mégsem jutottak el a gyártósorra

További hírek