2020. július 02. | 14:07

Az Across modellhez a Toyota technikáját használták fel.

A két japán gyártó már néhány éve bejelentette, hogy együttműködésbe kezdtek. Egyes piacokon megosztanak egymással bizonyos modelleket, ezen felül a Toyota a hibrid hajtásláncait kínálja fel a Suzukinak, míg a Suzuki az indiai piacra szánt kompakt modellek gyártásában segít szövetségesének. A közös munka egyik fontos modellje a Suzuki Across, amelyben a Toyota RAV4 hamarosan bemutatkozó plug-in hibrid rendszere dolgozik, ezzel az első Európában is elérhető konnektoros hibrid lett a kínálatban.

A Suzuki 48 voltos mild hibrid járműveket kínált eddig, minden modelljük csak a lágy hibrid technológiával vásárolható meg Magyarországon is. Az Across eléggé hasonlít külsőre is a RAV4-hez, de azért igyekeztek megkülönböztetni valamelyest a két modellt. Ettől függetlenül ez a két modell szinte ugyan az, a lemezek alatt legalábbis mindenképp.

Egy 134 kilowattos villanymotor dolgozik benne 270 Nm-es nyomatékkal, az autó orrában pedig a 2,5 literes benzines teszi a dolgát. Van még egy 40 kilowattos elektromotor a hátsó tengelyen is, így az Across összkerékhajtású is tud lenni. Egy 18,1 kilowattórás akkucsomagnak köszönhetően tisztán villanyos hatótáv is van, a Suzuki 75 kilométerre becsüli ezt, ám azt nem tudni, melyik mérési ciklus szerint jött ki ez az érték. A RAV4 egyébként 30 g/km-es CO2-kibocsátással rendelkezik, az Across esetében ez az adat 22 g/km, így lehetséges, hogy az összteljesítmény szerényebb lesz a Suzuki modelljénél.

Az 5 személyes utastér 490 literes csomagtartóval rendelkezik, amely 1168 literig bővíthető. A 9”-os központi kijelzőn pedig az Android Auto, Apple CarPlay és MirrorLink funkciók is működnek. A hírek szerint a Toyota a RAV4 iránti keresletet is nehézkesen tudja kielégíteni, az Across gyártását pedig szintén a Toyota végezné a terv szerint. Felmerül így a kérdés, mennyire lesz elérhető a Suzuki új SUV modellje az európai vásárlók számára.