Ha a villanyautó-vásárlással még várnál, a gyárban régi Renault-dat is felújíttathatod.
Nagy nyomás nehezedik az európai autógyártókra a villanyos átállás hajnalán, de többnyire minden szereplőnek megvan a saját stratégiája a kívánalmak eléréséhez. Néhány hete az Európai Parlament környezetvédelmi bizottságának képviselői rábólintottak arra az uniós tervezetre, amely 2035-től betiltaná az új benzin- és dízelmotoros autók értékesítését. A Renault már 2030-ra azt tervezi, hogy eladott járműveinek 100%-a elektromos lesz, sőt 2040-re európai karbonsemlegességet is előirányoztak.
10 évnyi elektromos autós háttérrel, 400 000 villanyautó eladása után tapasztalt szereplőnek mondható a Renault a piacon: 2021-ben az ötödikek voltak a villanyautó-eladások terén 96 000 eladott darabbal, ami 8,2%-os piaci részesedést jelent Európában. Az általunk is tesztelt hibrid Clio és Arkana modellek az összesített eladások 19%-át, a plug-in hibrid modellek 4%-át, míg az elektromos modellek 12%-át adják – ebből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a belső égésű motoros autók 65%-ot hasítanak ki.
Ha már a százalékoknál vagyunk: az élőben is megtapogatott Megane E-TECH 90%-ban újrahasznosított anyagokból készül, a gyártásánál felhasznált anyagok 70%-a európai származású. De nem csak ezzel próbálnak spórolni a franciák, hiszen a Flinsben készülő Zoé és Micra mellett saját autóikat újítják fel és értékesítik újra - 2030-ra 120 000 ilyen autó restaurálását irányozták elő.
De tervezik még az elhasznált belső égésű motoros haszonjárműveiket elektromos hajtáslánccal újjáéleszteni, emellett 30-35%-kal csökkentenék a felhasznált anyagok, alkatrészek és az akkumulátorok karbon-lábnyomát.
Első ránézésre a Megan E-Tech ígéretes csomagnak tűnik, a CMF-EV platformra épülő crossover a megszokottnál vékonyabb, 11 centi vastag akkucsomagot kapott, melyből két kivitel érhető el: a 40 kWh-s akkucsomag 300 kilométeres hatótávot enged, míg a 60 kWh-s esetében 450 kilométert adott meg a WLTP.
AC töltővel 22 kW-ot is képes felvenni a villanyos Renault, de DC-vel a kisebb akkucsomag 85 kW-tal, a nagyobb 130 kW-tal is tölthető, ilyenkor fél óra alatt 300 kilométernyi áramot is beletolhatunk. 130 és 220 lóerős változat lesz elérhető 300 és 450 Nm-es nyomatékkal, a hőszivattyú opcionális extra, hátra viszont minden esetben multilink felfüggesztés jár.
Idén február óta a Megane E-TECH sem lett olcsóbb, jelenleg 14 549 000 forintos alapáron kapható, a 60 kW-os akkuval szerelt csúcsverzió pedig 18 249 000 forinttól lehet a miénk. Magyarországon konkrét autóra szerződhetünk, de a forgalmazó az árváltoztatás jogát fenntartja, ilyenkor nincs más választás, mint elfogadni az esetleges drágulást, vagy elállni a vásárlástól.
A plug-in hibrid Megane tesztvideónkat itt találod: