A BMW úgy döntött, megteremti a konkurens modellt a Mercedes-Benz GL-osztály vagy épp az Infiniti QX80 mellé. Az X7-et 2019 márciusában dobják piacra!
A vadonatúj BMW X7 minden aprócska elemével magába foglalja a luxuslimuzinok páratlan megjelenését. Az irigylésre méltó helykínálattal rendelkező SAV (Sport Activity Vehicle) lesz a BMW modelljeinek legnagyobbika!
Ha már a helykínálatról esett szó, akkor rögtön ezzel kezdeném. Ha szereted a luxuskörnyezetet magad körül, valamint nagycsaládos anyuka/apuka vagy, és ennek tetejébe még a német prémiumoktól sem hátrálsz meg, akkor tudnod kell, hogy alapfelszereltségként hét ülést kapsz az X7-be. Amennyiben ez nem elég, a második üléssorba opcionálisan két önálló komfortülést is megrendelhetsz.
Az egyedülálló komfort a harmadik üléssorban is jelen van, mely könyöktámaszokkal, pohártartókkal, valamint USB-aljzatokkal lett ellátva. Az elektromosan állítható ülések alapfelszereltségként Vernasca bőrkárpit bevonatot kaptak, a csomagtér 326 literről a hátsó üléssorok ledöntésével 2 120 literig bővíthető.
A BMW Group spartanburgi üzemében készülő X7 a márka eddigi legnagyobb modelljének ígérkezik több, mint 5 méteres hosszával. Szélessége 2 000 mm, tengelytávja 3 105 mm. A fényűző SAV körös-körül króm kiegészítőkkel gazdagodott, az ügyfelek a sztenderd LED-es első fényszórók helyett extraként BMW Laserlight lézerfény-technológiával felszerelt adaptív LED fényszórók is kérhetnek.
Véleményem szerint a vesék megalkotásakor a tervezők átestek a ló túloldalára, ugyanis meglehetősen nagyra sikeredtek. Az első fényszórók vékonykák, a króm betét a hátsó lámpáknál is megjelenik, valamelyest kettéosztja azokat. Hatalmas ablakokkal, emelt hasmagasság, precíz vonalvezetés és elnyújtott tetővonallal kel életre a BMW X7.
Az alapmodellt 20 colos felnikkel kínálják, ezek azonban 21 vagy 22 colos garnitúrákkal variálhatók. A felszereltségi csomagok közt a Design Pure Excellence, valamint az M Sport tételek is megtalálhatók.
Az alapmodell belterét többek közt hangulatvilágítás, háromrészes panorámatető, illetve négyzónás automata klíma teszi teljessé, az ötzónás légkondicionálót, az Ambient Air légfrissítő csomagot, a Sky Lounge funkcióval működő panoráma üvegtetőt, a prémium minőségű üvegből készült kapcsolókat és gombokat azonban már az extrák közt kell keresned.
Az Off-Road csomag négyféle üzemmódot tartalmaz, melyek az xSand, az xGravel, az xRocks, és az xSnow, ezek egyetlen gombnyomással könnyen elérhetők és variálhatók az ügyfél számára. A BMW X7 esetében az összes csúcstechnológiás vezetést támogató rendszerrel találkozhatsz, ugyanakkor a kínálat egyes piacokon eltérő lehet. A vadonatúj SAV-ben található rendszerek például a Stop & Go funkcióval működő aktív tempomat, Driving Assistant Professional csomag kormányzó- és sávtartó asszisztenssel ellátva, sávváltásra, illetve sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, kikerülési segédlet, valamint a rossz haladási irányra figyelmeztető rendszer. A vészfékezési asszisztens Európában nem elérhető.
Az alapmodellben a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés és a BMW központi operációs rendszer legújabb, 7.0-s verziója lesz megtalálható.
A következő erőforrásokkal lesznek elérhetők a belépőszintű X7 modellek a piacon:
BMW X7 xDrive40i
- 3,0 literes soros hathengeres benzinmotor
- nyolcfokozatú Steptronic automata váltó
- 340 lóerős maximális teljesítmény percenkénti 5 500 és 6 500 főtengely-fordulat között
- 450 Nm csúcsnyomaték percenkénti 1 500 és 5 200 főtengely-fordulat között
- nulláról 6,1 másodperc alatt történő gyorsulás a 100 km/h eléréséhez
- 245 km/h-s végsebesség
BMW X7 xDrive50i (Európában nem elérhető)
- 4,4 literes V8-as benzinmotor
- nyolcfokozatú Steptronic automata váltó
- 462 lóerős maximális teljesítmény percenkénti 5 200 és 6 000 főtengely-fordulat között
- 650 Nm-es csúcsnyomaték 1 500 és 4 750 főtengely-fordulat között
- nulláról 100 km/h-ra 5,4 másodperc alatt történő gyorsulás
- 250 km/h-s végsebesség
BMW X7 xDrive30d
- 3,0 literes soros hathengeres dízelmotor
- nyolcfokozatú Steptronic automata váltó
- 265 lóerős maximális teljesítmény percenkénti 4 000 főtengely-fordulatnál
- 620 Nm csúcsnyomaték percenkénti 2 000 és 2 500 főtengely-fordulat között
- 7,0 másodperces gyorsulás nulláról 100 km/h-ra
- 227 km/h-s végsebesség
BMW X7 M50d
- 3,0 literes soros hathengeres dízelmotor
- nyolcfokozatú Steptronic automata váltó
- 400 lóerős maximális teljesítmény percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál
- 760 Nm csúcsnyomaték percenkénti 2 000 és 3 000 főtengely-fordulat között
- 5,4 másodperces gyorsulás 0-100 km/h-ra
- 250 km/h-s végsebesség
BMW sajtóközlemény