2018. december 14. | 15:42

A Toyota nemsokára bemutatja az új sportautót, azt viszont nem tudni, ki tette közzé a fotót

Azt már biztos, hogy az új Toyota Supra bemutatója Detroitban lesz 2019 januárjában. Korábban már lehetett látni jó minőségű képeket az álcázott tesztverzióról, most azonban az egyik szállítás során fotózták le az autó orrát úgy, hogy egyáltalán nem volt rajta takarófólia. A képet egy egyelőre ismeretlen személy tette közzé egy fórumon, és a kép beigazolta az, amit a koncepciómodell és a kémfotók alapján sejteni lehetett a sportautó frontrészéről.

A Porsche Cayman egyik riválisának szánt modellhez a Toyota 2002 után újra elővette a Supra nevet, mellyel a híres jármű hagyatékát szeretnék tovább vinni. A BMW-vel közösen fejlesztett sportkocsin 2012 óta dolgoznak, testvérmodellje pedig az új Z4-es lesz. Az orrában a bajor gyártó 3,0 literes, turbós sorhatosa dolgozik majd 345 lóerő körüli teljesítménnyel és 475 Nm-es maximális forgatónyomatékkal. A motorhoz egy ZF nyolcfokozatú automata váltót kapcsolnak, melynek közreműködésével a hátsó kerekekhez jut a ménes ereje. A Supra a BMW M differenciálművét is megkapja, a mindössze 1500 kilós jármű súlyelosztása pedig 50:50 arányú lesz.

Több helyen alkalmaztak az acél mellett alumínium elemeket a súlycsökkentés érdekében, így az új modell 14 kilóval lesz könnyebb a negyedik szériás Supránál és a PDK váltós 911 Carrera S-nél is. A 0-100-as sprintet 3,8 másodperc körülire saccolják, mely egészen jó értéknek tekinthető. Elérhető lesz hozzá négy és hathengeres turbómotor is, ahogyan többféle kerékméret közül is választani lehet majd. A beltérről készült korábbi képek azt mutatják, a Toyota modellje nagyban támaszkodik a BMW technikai rendszerére, ugyanakkor japán dizájnelemekkel is találkozni lehet majd a kabinban. Ígértek a gyáriak egy versenyzésre alkalmas csúcsváltozatot is a közeljövőben, ahogy egy takarékosabb hibrid verzió érkezését is kilátásba helyezték.

 „Pontos adatokkal egyelőre nem szolgálhatok, de ahogyan a dinamikus teszten látni lehetett, az autó jól mozog és kompakt. A motorja az F-szériás Lexus szintjén mozog, tengelytávja pedig a GT86-énál is rövidebb.” – nyilatkozta Tetsuya Tada főmérnök.

Azt is kihangsúlyozta a Toyota, hogy a Supra és a Z4 két különböző modell lesz, mely főleg a vezethetőségben érhető majd nyomon. Nem úgy kezdtek neki a fejlesztésnek, hogy közös alkatrészeket kerestek, hanem mindkét gyártó elindult a saját elképzelésével, aztán megvizsgálták, mit tudnak ezekből közösen hasznosítani.