2019. december 31. | 14:30

A 2 000-es évben készült el az ikonikus gépjármű, amely a mai napig mindössze 55 700 kilométert számlál az óráján.

A negyedik generációs Mercedes-Benz SL széria az R129-es kódnevet viseli, az R107-est váltotta fel akkoriban. Fénykorát élve vitathatatlanul a legsikeresebb és legikonikusabb modell volt a Mercedes-Benz kínálatában.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

1989 és 2001 között több, mint 213 000 példányt gyártottak le belőle, ez idő alatt az egyik legeladottabb SL-generációvá nőtte ki magát a korábbiak közül. Ezen cseppet sem érdemes meglepődni, hiszen rengeteg olyan tulajdonsága volt a fényűző roadsternek, amiért imádni lehetett őt: hibátlan arányokkal rendelkezik, meghajtása kifinomult, de mégis erőteljes, minősége szinte golyóálló, maga a jármű rendkívül megbízható.

Azt hiszem sokunknak talán éppen ugyanezek a szempontok a legfontosabbak, amikor hosszú távra keresünk magunk mellé egy közútra szánt partnert, a mindennapokra.

Mindezek a tulajdonságok teszik közkedvelt fiatal klasszikussá az SL-t, úgyhogy, ha neked is egy ritka és igényesen karbantartott példányra fáj a fogad, tudnod kell, hogy a Mercedes-Benz éppen őriz egyet a stuttgarti múzeumban.

A vállalat az úgynevezett „All Time Stars” program keretein belül kínálja eladásra ezt az egyedi, SL 320 Mille Miglia Edition 2000 nevezetű modellt. Az autó kereken a 2 000-es évben készült el, ez idő alatt csupán 55 700 kilométert tettek meg vele, ami szintén nagyot dob az értékén. Az évek során öt tulajdonosa volt, állapotáról pedig megállapítható, hogy mindegyikük megfelelően gondját viselte.

Az adatok szerint az SL 320 Mille Miglia Edition 2000 rendkívüli ritkaság, mivel a speciális kiadásból csak 12 darabot készítettek. A legendás olaszországi Mille Miglia klasszikus autós versenyen szervizautóként szolgált a ragyogó ezüst fényezéssel ellátott, tető nélküli, nappa bőrrel bevont utastérrel rendelkező SL 320. A járműhöz mellesleg egy ezüst színű keménytető is társul.

A Mercedes egyes részein apró jelzések mutatják, hogy ténylegesen egy Mille Miglia kiadásról van szó: az első sárvédőn megfigyelhető a piros-fekete kockás zászló, a csomagtartó ajtajára egy piros színű Mille Miglia embléma lett ragasztva.

A műszerfal és a sebességváltó burkolata egyaránt rozsdamentes acélból készült, a középkonzolon egy számozást látni, amely a jármű ritkaságát támasztja alá.

Számos olyan funkció érhető utol az SL 320-ban, ami valamilyen oknál fogva napjaink prémium járműveinél is fantasztikus extrának számít. Az első ülések memóriásak, fűtenek, a járműben automata klíma üzemel, a kormányoszlop állítható, az oldalsó visszapillantók elektronikus úton nyithatók és csukhatók. Az első, xenon fényszórók egy mini ablaktörlővel tisztíthatók, a beltérben van még CD és rádió, de még egy telefonkonzol is.

Az SL 320 Mille Miglia Edition gyártási évét tekintve a faceliftes változatok közé sorolható, a frissítésre ugyanis 1996-ban került sor. A motortérben egy 3,2 literes V6-os motor van a sorhat helyett, ami 221 lóerőre képes. A hajtás a hátsó kerekeken van, erőátvitelként egy ötfokozatú automata váltó szolgál. Az autó végsebessége 238 km/h, álló helyzetből 8,4 másodperc alatt gyorsul fel százra.

A Mercedes-Benz SL 320 Mille Miglia Edition 2000-et 66 890 euróért árulják, úgyhogy az ügyfélnek mindenképpen meg kell győződnie arról, hogy biztosan van nagyjából 22 300 000 forintja rá. Egy év garanciát vállalnak az autóra, amelynek esetében nem szabad elfelejteni, hogy még az SL 73 AMG-nél is ritkább példány, amiből összesen 40-50-et gyártottak.