Lássuk, mit tud a legkisebb új BMW, az 1-es széria a jávorszarvas teszten!

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-11-13, 13:24

A 2020-tól kapható 1-es széria bemutatkozott és már azt is tudjuk mire képes a menetstabilizátor rendszere.

Az 1-es szériás BMW (F40) 2020-tól kapható és szakít a hátsókerék-meghajtás hagyományával. Nem ez a legelső elsőkerék-meghajtású járgány a BMW-nél, ami szakít a hagyományokkal, hiszen Minivel közösen használt UKL 2 platformra épülő autók már ebben a rendszerben működnek.

2020 BMW 1-es széria elölről

Bár a hatchback külseje némileg megosztó, a technikai tudása nem valószínű bármi hiányosságot szenvedett volna. Az, hogy az autó hosszútávon mennyire állja meg a helyét az utakon, majd kiderül, de azért egy éles tesztet már megnézhetsz róla.

A km77-es YouTube csatornán már rengeteg autó jávorszarvas tesztjét visszanézheted, így könnyű összehasonlítani a különböző gyártók termékeit. Az új 1-es széria gyors manőverű tesztje nem hiszem, hogy bárkit meglepett volna. A jávorszarvas teszt az egyik legösszetettebb közúti biztonsági gyakorlat, ami alapvető forgalmi szituációban előfordulhat. A teszt tulajdonképpen azt szimulálja, amikor a nagy sebességgel közlekedő autó elé kerülő tárgyat kell a vezetőnek hirtelen kikerülnie. A feladat elvégzéséhez az autó menetstabilizáló rendszerében bízhat leginkább az átlag sofőr. Éppen ezért tette szériafelszereltségé autóiban a Mercedes az első generációs A-osztály csúfos bukása után.

2020 BMW 1-es széria

A BMW tesztje 77 km/h-s tempóról indult, az pedig azonnal kiderült a videóból, hogy a jármű nem jön zavarba a hirtelen irányváltoztatástól, kiszámíthatóan és stabilan mozog a látszólag puha futóművel is. Bár a feladatot a kezdő tempóról nem sikerült néhány bója érintése és borítása nélkül abszolválni, kardinális hibát nem mutatott az autó. Végül a tesztet 73 km/h sebességnél tudta hibátlanul összehozni.

2020 BMW 1-es széria hátulról

A km77 kiemelte, hogy az autó a normál futóművel és Bridgestone Turanza T005 225/40 R18 88Y gumikkal volt szerelve. Nem kizárt, hogy a feláras BMW M sport felfüggesztéssel és más gumikkal simán teljesítette volna a legnagyobb sebesség mellett is.

2020 BMW 1-es széria utastér

Neked számít, hogy hol hajt az autó? Mi a véleményed az elsőkerekes BMW-kről?

Forrás:

További autós hírek

Rosszul sikerült egy próbaút Szentpéterváron. Egy hölgy szemelt ki magának egy Audi A7-est Szentpéterváron, el is vitte próbaútra, amikor nagy…

Megdöbbentő Facebook poszt és YouTube videó került ki az Internetre a tegnapi napon, amire olvasónk hívta fel a figyelmünket. Egy…

A megyei katasztrófavédelem tájékoztatása szerint szombat kora délután baleset történt Eger és Kerecsend között. Három személyautó érintett a balesetben. A…

A koszos autó elég lehangoló látvány. A tél bekövetkeztével pedig egyre több olyan autót látni az utakon, amit belep a…

A nagycsaládosok részére autóvásárláshoz biztosított állami támogatás jelentős zavart okozott az autókereskedői és az autóvásárlói körökben is – írja az…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja