A 2020-tól kapható 1-es széria bemutatkozott és már azt is tudjuk mire képes a menetstabilizátor rendszere.
Az 1-es szériás BMW (F40) 2020-tól kapható és szakít a hátsókerék-meghajtás hagyományával. Nem ez a legelső elsőkerék-meghajtású járgány a BMW-nél, ami szakít a hagyományokkal, hiszen Minivel közösen használt UKL 2 platformra épülő autók már ebben a rendszerben működnek.
Bár a hatchback külseje némileg megosztó, a technikai tudása nem valószínű bármi hiányosságot szenvedett volna. Az, hogy az autó hosszútávon mennyire állja meg a helyét az utakon, majd kiderül, de azért egy éles tesztet már megnézhetsz róla.
A km77-es YouTube csatornán már rengeteg autó jávorszarvas tesztjét visszanézheted, így könnyű összehasonlítani a különböző gyártók termékeit. Az új 1-es széria gyors manőverű tesztje nem hiszem, hogy bárkit meglepett volna. A jávorszarvas teszt az egyik legösszetettebb közúti biztonsági gyakorlat, ami alapvető forgalmi szituációban előfordulhat. A teszt tulajdonképpen azt szimulálja, amikor a nagy sebességgel közlekedő autó elé kerülő tárgyat kell a vezetőnek hirtelen kikerülnie. A feladat elvégzéséhez az autó menetstabilizáló rendszerében bízhat leginkább az átlag sofőr. Éppen ezért tette szériafelszereltségé autóiban a Mercedes az első generációs A-osztály csúfos bukása után.
A BMW tesztje 77 km/h-s tempóról indult, az pedig azonnal kiderült a videóból, hogy a jármű nem jön zavarba a hirtelen irányváltoztatástól, kiszámíthatóan és stabilan mozog a látszólag puha futóművel is. Bár a feladatot a kezdő tempóról nem sikerült néhány bója érintése és borítása nélkül abszolválni, kardinális hibát nem mutatott az autó. Végül a tesztet 73 km/h sebességnél tudta hibátlanul összehozni.
A km77 kiemelte, hogy az autó a normál futóművel és Bridgestone Turanza T005 225/40 R18 88Y gumikkal volt szerelve. Nem kizárt, hogy a feláras BMW M sport felfüggesztéssel és más gumikkal simán teljesítette volna a legnagyobb sebesség mellett is.
Neked számít, hogy hol hajt az autó? Mi a véleményed az elsőkerekes BMW-kről?