2019. november 22. | 11:02

A Nissan üdvöskéjét a premieren jártam körbe.

Éppen ideje volt, hogy debütáljon a Juke második generációja, hiszen az első 2010 óta futott, melyet 2013-ban ráncfelvarrásnak vetettek alá. A 2019-es Nissan crossover magyarországi bemutatóját a Duna Autónál tartották, amelyen alaposan megvizsgáltam az új modellt. Az első dolog, ami szembetűnik, hogy ez már nem a meghökkentően aranyos varacskosdisznó dizájnt követi, hanem egy kifejezetten agresszív, ám mégis letisztult megjelenésű crossoverről van szó. Ez a modell a CMF-B platformra épül, mely számos változtatást tett lehetővé

 

Elöl a Nissantól már más modelleken megszokott V-alakú krómszegélybe foglalt hűtőmaszk körvonalazódik, mellette kétoldalt pedig az elődmodell fontos ismertetőjegye, az ovális fényszórók láthatók, természetesen egy kicsit modernizálva. Felette a LED menetfények húzódnak vékonyan, ám mégis élesen belevégva az autó gömbölyded orrába. Hátul a lámpák erősen hajaznak az előző generációs Renault Clio fényszóróira, ám ezzel együtt lehet élni. Egészen sokféle szín és beltér konfiguráció érhető el, a bemutatón például egy kéttónusú fényezéssel ellátott kiadás volt látható.

Milyen az új Juke belül?

Ami másodjára feltűnik, az az autó mérete. A teljes hossz ugyanis 4 centivel nőtt, ám ami még fontosabb, hogy 10 centivel növelték a tengelytávot. Kicsit szélesebb is az autó, valamint alacsonyabb is, ennek ellenére nőtt a fejtér. Sőt, a hátsó lábtér is nagyobb közel 6 centivel, köszönhetően a nagyobb tengelytávnak. A csomagtér szintén tágasabb, most már 422 liternyi poggyászt képes elnyelni. Kiküszöböltek számos ergonómiai hibát, a vezetőülést például már elég alacsonyra lehet engedni, így a magasabb sofőrök is megtalálják a kényelmes üléspozíciót, továbbá most már a kormány is négy irányban állítható. A belső dizájn is elég meggyőző, kellemes atmoszféra fogad a kabinban.

Ami a technikai tudást illeti, igyekeztek 2020-hoz igazítani a Juke felszereltségét. A ma már szinte kötelező, részben digitális műszerfalon különböző konfigurációkat lehet beállítani, a középkonzolon pedig akár egy 8 colos érintőkijelző is lehet. Számos vezetéstámogatóval látták el, az adaptív tempomattól a vészfékezőig. Van 360 fokos kamera is, mely a tolatáskor jöhet jól. Egy másik nagy durranásnak szánják az opcionális Bose hifirendszert, itt még a fejtámlába is építettek hangszórókat, ez a kategóriában unikumnak számít.

A Juke motorpalettája

Kezdetben egyetlen benzinmotorral érhető el a Nissan crossovere, ez pedig egy 1,0 literes, háromhengeres turbós egység. A teljesítménye 117 ló, csúcsnyomatéka pedig 180 Nm. Ehhez 6 fokozatú manuális, vagy pedig egy 7 fokozatú duplakuplungos automata kérhető, mely mindenképpen előrelépés a CVT-hez képest. Arról egyelőre nincsenek információk, hogy Magyarországra melyik motort hozzák még, azért a Mercedes-Nissan-Renault által közösen fejlesztett 1,3-as bőven elférne a kínálatban, mert egyelőre elég vékony így a dolog.

Mennyibe kerül az új Nissan crossover?

Az alapkivitel 5,8 millió forintba kerül kézi váltóval, a legmagasabb Tekna és N-Design felszereltségű modellek ára azonban simán eléri a 7,5-8 milliót. Az új Juke már rendelhető, az első példányok pedig december végén, vagy január elején érkeznek majd meg a várakozások szerint.