2019-hez képest pedig még jelentősebbnek mondható a visszaesés.
Lezárult a 2021-es év, a Datahouse statisztikáiból pedig kiderült, hogyan teljesített a magyar újautó-piac. Összesen 121 920 új személyautót helyeztek forgalomba idehaza, ez 4,8 százalékos visszaesést jelent 2020-hoz képest, 2019-hez viszonyítva pedig 22,8 százalékkal rosszabb érték.
Ami a márkák versenyét illeti, nem meglepő módon Suzukiból talált gazdára a legtöbb, 17 650 példány. A képzeletbeli dobogó második fokára a Toyota állhatott fel 12 077 forgalomba helyezett új személyautóval, míg a harmadik a Ford lett 10 604 példánnyal.
A legsikeresebb márkák 2021-ben Magyarországon:
- Suzuki - 17 650 db
- Toyota - 12 077 db
- Ford - 10 604 db
- Kia - 9125 db
- Škoda - 7846 db
- Dacia 7367 db
- Volkswagen - 7049 db
- Fiat - 6456 db
- Mercedes - 5680 db
- Hyundai 5291 db
A szegmensek tekintetében némiképp meglepetés született, hiszen az alsó-középkategória járművei fogytak a leginkább. A második helyen a B-SUV, a harmadik helyen pedig a C-SUV szegmens végzett.
Az alsó-középkategóriában a Suzuki SX4 S-Cross volt a befutó 6261 példánnyal, a második a Kia Ceed lett 3923-mal, míg a harmadik a Škoda Octavia 3793-mal. A B-SUV kategóriában a Suzuki Vitara nyert 8350 példánnyal, a második a Dacia Duster 4501-gyel, a harmadik pedig a Jeep Renegade lett 2264-gyel. Az egész magyar autópiac legkelendőbb modellje a Vitara lett.
A C-SUV modellek mezőnyében a dobogósok sorrendje: Kia Sportage (2360 db), Hyundai Tucson (1866 db) és Toyota RAV4 (1851 db).
Érdemes még megemlíteni a miniautók mezőnyéből a Fiat 500-at, hiszen 4728 példányt helyeztek forgalomba belőle, ezzel összesítésben a harmadik legsikeresebb modell lett a Vitara és az S-Cross után. Nagy eredmény, hogy a hobbiterepjárók tengerében egy városi kisautó ilyen számokat produkált.
A felső középkategória dobogóján az erősorrend a Volkswagen Passat, a Škoda Superb és a Volkswagen Arteon volt. A sportmodellek közt a Ford Mustang lett a befutó, 166 darabot helyeztek forgalomba belőle tavaly.