2020. augusztus 12. | 12:39

Az új erőforrással elkészültek a Maserati leggyorsabb sorozatgyártású szedánjai.

Nemrég mutatták be a Ghibli hibrid erőforrással szerelt változatát, amivel egyértelművé vált, hogy frissíteni kívánja a palettát. Mielőtt még a márka rajongóinak ereiben megállna a vér annak láttán, hogy az egzotikus sportautók gyártója simán beállna a villanyosított autók vonalába, a cég egy újabb erőforrással bővítette a kínálatot. A Ghibli és a Quattroporte is megkapta az új erőforrást a Trofeo felszereltségben.

Az új motoroknak köszönhetően három rekorder is született a cég története szempontjából. A Trofeo kivitelhez tartozó 3,8 literes, ikerturbós V8 nem kevesebb, mint 580 lóerőt és 730 Nm-t biztosít a karosszéria lendületbe hozásához. Ezzel tavaly a Levante Trofeo lett a legerősebb SUV a Maserati modelljei közül, de a céges csúcsok döntéséhez a két alacsonypadlós négyajtós is rendesen hozzátesz. A Ghibli Trofeo és a Quattroporte Trofeo is tekintélyes 326 km/órás végsebességre lett képes.

Mivel a Ghibli Trofeo egy hangyányit könnyebbre lett faragva, mint a Quattroporte Trofeo, két tizeddel jobbat lép 100-ra, ami egészen pontosan 4,3 másodpercet jelent. Az azonos erőforrás mellett a két szedán csak hátsókerék-meghajtással, és részlegesen önzáró diffivel, míg a Levante Trofeo csak összkerék-meghajtással érhető el. Nem is kérdés az ember melyikkel menjen síelni az olasz Alpokba, ha már megunta korzózást Amalfi partjain. Minden Trofeo model megkapta a 8 sebességes ZF automata váltót. A Ghibli és Quattroporte Trofeo modellek logói és egyéb apró részletei piros betéteket kaptak, ezzel megkülönböztetve őket az „átlagos” modellektől.

A Ghibli és a Levante is új géptetőt kapott a Trofeo kivitelben, így a motor két légelvezető résen keresztül tudja leadni a felesleges hőt. A Maserati legerősebb SUV-ja 22”-os kereken gurul ki a gyárból, míg a Trofeo család másik két példánya 21”-s papucsokat kapott.

A technikai és kültéri optikai elemek mellett természetesen a beltér is kapott a Trofeo szériához tartozó egyedi kárpitozást, de a legnagyobb változás itt is a technikában rejlik. Egy továbbfejlesztett infotainment rendszert kapott, aminek része, hogy a 8,4”-os kijelző helyett egy 10,1”-os került be, ráadásul modernebb lett, nagyobb felbontással.

Kérdéses, hogy mi lesz a jövője a Ferrari motoros Maserati modelleknek, mivel korábban a Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri azt nyilatkozta, nem kívánják meghosszabbítani a motorellátási megállapodásukat a másik céggel. Elképzelései szerint 2021-2022-ben fejeződik be a Ferrari erőforrással szerelt Maseratik gyártása.

Egyébiránt, a Ghibli eddig sosem volt V8-as motorral szerelve, míg a Quattroporte combosabb GTS kivitelében évek óta választható. A Ghibli modellfrissítése nem várható 2024 előtt, a Quattroporte viszont 2022 környékén frissülhet a Maserati 2023-ig ismertettet tervei szerint. A cég újabb nagy durranása a saját gyártású Nettuno erőforrás lesz, az ikerturbós, 3,0 literes V6-os erőforrás, ami szeptember 9-én debütál majd a MC20-ban.