2023. április 14. | 09:13

A gyártó szerint az új logóval csak alkalmazkodtak a piaci trendekhez és a konkurensekhez.

Leváltotta logóját a nagy múltú magyar buszgyártó, az Ikarus. Elmondásuk szerint ez már egy szükséges lépés, hiszen a piac is folyamatosan modernizálódik, a konkurensek pedig szintén frissítik arculatukat.

Ennek megfelelően ők is egy kicsit elegánsabbra és korszerűbbre húzták a régről már fel sem ismerhető logót. Alul a szárnyas jelek egyértelműen az ős-logót idézik, a felirat viszont már teljesen új, azt nehéz bármihez is kötni korábbról.

A logó felfrissítésének időzítése azért is volt esedékes, mert egy nagyjából 6 éve húzódó pert nyert meg az Ikarus Global a logóval kapcsolatban. Több másik vállalat is használni szerette volna a nevet vagy a logót, miután a buszgyártó olyan kaotikus módon felbomlott.

Azonban a bíróság most márciusban az Ikarus Globalnak ítélte meg a logót, ami ráadásul „jóhírű védjegy” minősítést kapott, így védelmet élvez. Ezzel egy hosszas vita zárult le több vállalat között is.

A bemutatón egyébként hangsúlyozták, hogy melyik szín miért jó az új logónál. Illetve azt, hogy milyen optimizmust és precizitást áraszt magából, persze ezt döntse el mindenki magában.

Persze az optimizmusnak kérdés, hogy mi az alapja, hiszen nem pörögnek olyan jól a gyártó eladásai. Elektromos buszaik alig fogynak és nem csak itthon, külföldön is csak pár darabot tudtak értékesíteni.

Ennek ellenére folytatják az elektromos buszok fejlesztését, októberben a brüsszeli Busworld rendezvényen is terveznek bemutatni egy új generációt. Emellett szovjet utódállamokkal üzletelnek belső égésű motorral szerelt buszokkal kapcsolatban.

Ikarus