2020. augusztus 10. | 13:45

Digitális autótunerek lecsapták a szupergyors szabadidő-autó tetejét.

Már eleve agyrém, hogy a szuperautóiról híres Lamborghini SUV-t gyárt. De ez kell a tehetős népnek (is), nyilván hülyék lennének lemondani az Urusról és arról a rengeteg pénzről, amit keresnek vele. A szabadidő-autók királyát viszik, mint a cukrot. Valahol egyébként meg is értem, különleges érzés lehet, ahogy a 650 lóerős 4,0 literes biturbo V8-as 3,6 másodperc alatt katapultálja 100-ra a 2,2 tonnás, hegyomlásnyi autót.

Az egész szürreális. De még szürreálisabb az Urus tető nélküli kivitele, amelyet Kleber Silva, egy autótuner készített számítógéppel. Szerinte így festene az olasz bika kabrióként, de meg kell jegyeznem, hogy ez inkább csak valami vicc lehet, mert az arányok sehogyan sem stimmelnek. Véleményen szerint fogta a Volkswagen T-Roc kabriót, és lecserélte az orr- illetve a hátsó részeket az Urusra.

Esküszöm, mindjárt fogom a Paintet, és megcsinálom én magam, mert szerintem jobbat is ki lehetett volna hozni a számítógépes grafikából csupán azzal, ha az igazi Lamborghini Urusról leradírozza a tetőt. Ami persze nem biztos, hogy a valóságban működne, hiszen jól tudjuk, hogy a merevítő funkciót is ellátó tető hiányában (bizony, nem csak az eső ellen véd) a karosszéria alsó részét sokkal erősebbre kell készíteni. Tehát valamelyest mindenképpen változnának a kabrió Urus arányai.

Már amennyiben, ha megvalósulna a való életben is, de erre nem sok esélyt látok. Maga a kabrió szabadidő-autók kategóriája létezik egyébként, nem az Urus lenne az első. Gondolj csak a Range Rover Evoque-ra, amelyből létezett, itthon is kapható kabrió verzió, de az Egyesült Államokban az előző generációs Nissan Muranónak is volt hasonló kivitele. Igaz, ez utóbbi kivételesen nagy bukás volt, és emiatt az újabból már nem készítettek ilyet.

Ha a videó nem indulna el, akkor kattints erre a linkre.