Idén is közzétették a Best Global Brands listáját, vagyis a Föld legértékesebb márkáinak rangsorát. A legjobb 15-ben rögtön négy autómárkát is találunk.
Az Interbrand immáron több mint két évtizede minden évben elkészíti a világ legértékesebb márkáinak 100-as listáját. A Best Global Brands lista felállításánál olyan szempontokat vesznek figyelembe, minthogy milyen az adott cég pénzügyi helyzete, a márka mennyire tudja megtartani ügyfeleit, no és persze hogy mennyire befolyásolja az embereket a döntésben a márkanév.
Ez alapján kijön egy számadat, amely a márka értékét tükrözi. Tehát nem a bevételeket rangsorolják, hanem egy összképet, amennyit az Interbrand szerint az adott márkanév érhet.
A több kategóriát felölelő gyűjtésből kiderül, hogy a számunkra legfontosabb, autóipari vállalkozások közül melyek a legnépszerűbbek. Idén a teljes képet nézve ugyan globális visszaesés jellemezte a cégek működését, ám a nagyok továbbra is jól szerepelnek – sőt, az autóipari vállalkozások mind növekedést értek el.
Az autógyártók között első, a globális listán hatodik helyet szerezte meg a Toyota, míg közvetlenül mögötte végzett a Mercedes-Benz a hetediken. Őket követi nem sokkal a BMW és a Tesla, előbbi tizedik, utóbbi tizenkettedik pozícióval.
A Toyota márkaértéke az Interbrand szerint 64,504 milliárd dollár (aktuális árfolyamon 22,39 billió forint), ami a tavalyi értékhez képest 8%-os gyarapodás. A Mercedes 61,414 milliárd dollárral (aktuális árfolyamon 21,31 billió forint) 9%-os növekedést tud felmutatni, míg 51,157 milliárd dollárral (10%-os növekedés, aktuális árfolyamon 17,76 billió forint) a BMW nem sokkal előzi meg a csupán 4%-os gyarapodást elért Teslát (49,937 milliárd USD, aktuális árfolyamon 17,34 billió forint).
A legjobb húszba csak ők kerültek be, ám a top50-ben találjuk még a Hondát (27.), a Hyundait (32.), az Audit (45.) és a Porschét (47.) is. A Volkswagen még épp befért az 50. helyre, azonban mindössze 2%-os növekedést könyvelhet el a Porsche 20%-os gyarapodásával szemben.
Érdekes, hogy két éve még a Tesla a 6. helyre került akkora növekedéssel, hogy sokan már a globális első helyre is esélyesnek látták. Persze Elon Musk stratégiája nem könnyen kiszámítható, ám annál inkább jövőbe mutató, így nem csoda, hogy idén elé került pár neves márka. A Toyota viszont kiszámíthatóan hozza mindig a TOP10-es eredményeket.