A Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung értesülése szerint Németország a korábbiaknál is szigorúbb éghajlatvédelmi szabályokért lobbizik az Európai Uniónál.

A lap úgy tudja, a német kormány azt szeretné elérni, hogy az Európai Bizottság szigorúbb éghajlatvédelmi célokat határozzon meg a régió autó- és repülőgépiparára vonatkozóan. A német politikusok az Európai Unió végrehajtó testületének küldött állásfoglalásukban „ambiciózus flottahatárok” bevezetését sürgetnék Európában az új autók kibocsátására vonatkozóan 2030-ig bezárólag, írta meg a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung.

A német tisztviselők szerint az autógyártókra vonatkozó CO2-határértékek „döntő szerepet” játszanak az üvegházhatású gázok semlegességének elérésében, és fokozzák a nyomást a gyártókra, hogy környezetbarátabb akkumulátoros-elektromos vagy hidrogéncellás járműveket kezdjenek el forgalmazni. A német kormány szerint ez javíthatná az exportlehetőségeket és „erősíthetné az uniós autógyárak versenyhelyzetét” világszerte.

Továbbá azt is javasolják, hogy a légitársaságoknak az európai kibocsátás-kereskedelemi rendszer (ETS) keretében ingyenesen kiosztott CO2-kibocsátási egységeket „haladéktalanul szüntessék meg.” Az elmúlt években a légitársaságok ezek nagy részét ingyen kapták.

A kormány június elején kelt, a bizottságnak címzett levele a tervezett, „Fit for 55” elnevezésű átfogó uniós klímavédelmi csomagot kommentálja - írja a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. A Bizottság a jövő hónapban tesz közzé erre vonatkozó javaslatokat.

Az Európai Bizottság a szén-dioxid-mentes tüzelőanyagokra való áttérés megszervezése és Európa 2050-es klímasemlegességének elérése érdekében idén júniusban terjeszti elő a „Fit for 55” csomagot, amely az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának legalább 55%-os csökkentését irányozza elő az évtized végéig.