Méltó ellenfélként tetszeleg a Ferrari 488 Spiderrel szemben az új McLaren 720S Spider. Az új, wokingi tetőnélküli jóval könnyebb, mint maranelloi riválisa.
Miután frissítette a brit gyártó az Ultimate Series kínálatot a kifejezetten pályaautózásra szánt Sennával és a 3 üléses Speedtaillel még 2018 korai szakaszában, úgy döntött, hogy az „alacsonyabb” szinten is eszközöl némi újítást. Így hát a Super Series szériába megérkezett a McLaren 720S Spider. Aki követtea Coupé életét tudhatja, hogy lehengerlő teljesítményre képes, a jó hír pedig, hogy a nyitott tetős testvér is könnyedén hozza a 2,9 másodperces 0-100-as sprint teljesítményt.
Ahogy az általában lenni szokott a nyitható tetejű kiadások mindig egy hajszállal rosszabb eredményt érnek el a többletsúly miatt. Jó hír most, hogy a britek addig-addig okoskodtak, míg elérték, hogy a rendkívül bonyolult tetőszerkezet csupán csak 49 kilogrammot nyom. Így a Spider száraz súlya mindösszesen 1332 kilogramm, ami még így is 88 kilogrammal karcsúbb, mint közvetlen vetélytársáé. Wokingban nem akarják megnevezni a közvetlen kihívottat, de azért mégiscsak kiszivárgott már egy két Ferrari 488 Spiderezés... Már, ha érted mire célzok!?
Ami a 200 km/h sebességet illeti ott már picikét gyengébben teljesít a Spider mint a Coupé, 7,9 másodperc alatt éri el az említett gyorsaságot, ez pontosan egytized másodperccel több, mint a kupé gyorsulása. Tetővel a végsebesség a 720S Coupéval megegyező 341 km/h. Leengedett állapotban azonban csökken valamennyit, de még így is 325 km/h végsebesség mellett lobogtathatod a hajad benne, ez a sebesség egyébként pontosan annyi, mint az olasz riválisé.
Hogy mégis hogyan érte el a McLaren ezt a teljesítményt? A titok az elektromosan mozgatható karbonszálas tetőszerkezetben rejlik. A tető nyitásához vagy zárásához mindösszesen 11 másodpercre van szükség, így 6 másodperccel gyorsabb, mint a 650S Spideré volt. Nem elhanyagolható az sem, hogy mindezt a teljesítmény menetközben egészen 50 km/h sebességig képes kivitelezni, míg a 650-es csak 30-ig tudta sérülés nélkül önállóan mozgatni a tetőszerkezetet.
A gyártó említést tett arról is, hogy keménytető használata mellett a zaj olyan alacsonyra csökkenthető, mintha egy könyvtár háttérzaja lenne. Az autó „motivációja” természetesen az ikerturbós 4,0 literes V8-astól érkezik, ami 710 lóerőt és 770 Nm nyomatékot generál a 20 colos hátsókerekeknek. Az erőátvitelért egy 7 sebességes szekvenciális váltó felel, melynek 3 választható módja a Comfort, Sport és a Track mód.
Csak úgy, mint a Coupé esetében is, a Spidert is megvásárolhatod Standrad, Performance, és Luxury felszereltséggel is. 23 színből válogathatsz kedvedre, amelyek között a Belize Blue, az Aztec Gold és a Supernova Silver is szerepel. Az új 720S Spider indulóára a 85 millió forintos értéket súrolja alulról. 2019 tavaszától már kapható lesz az új fedélnélküli kivitel.
Őszintén szólva, ha lenne egy 720S Coupém én már eléggé jól eléldegélnék azzal is, nem sírna a kis szám egy convertible után. Főleg, hogy a meglévő nyitható tetősőm sem nyitom soha, egész évben hardtoppal járok. Egy szezonig vicces volt aztán csak meguntam a hajszálaim a szemgolyómról leműteni. Te mit gondolsz melyik kivitelben éreznéd jobban magad?