1000 lóerős lesz a brutális McLaren Speedtail

Közzétéve:
2018-10-22, 01:15

A McLaren F1 utódának számít majd, szintén három ülés lesz benne, mint elődjében, de azon kívül szinte mindenben új!

A McLaren nem éppen egy olyan autógyártó, amelyik azzal szenvedne, hogy hogyan adja el az autóit. Ha azt szeretnéd, hogy először lásd is azt a sportautót, amit megvennél, hát el kell keserítselek:

elkéstél.

Merthogy a korábban csak versenyekre gyártó speciális gyártó, amióta ráállt az utcai autók gyártására is az elmúlt két évtizedben olyan imidzset sikerült kivívnia az autógyártók között, hogy elég bejelenteniük, hogy egy új modell gyártásába fognak és már tolonganak is az emberek az autóikért. Hogy még a bemutató előtt elfogyjanak. Egytől. Egyig.

McLaren Speedtail
Az F1 utóda lesz a Speedtail, amiért is követi elődjét némely tekintetben: 3 ülés, 106 darabos gyártási szám, minden egyéb még homály

Úgyhogy az október 26-ai McLaren Speedtail bemutatóra, ha nem vásároltad meg előre, azt teheted, mint bármelyik másik földi halandó: mehetsz nyálat csorgatni.

Ott voltam a Genfi Autószalonon, amikor bemutatták a McLaren Sennát és hidd el, még ez a nyálcsorgatás se olyan rossz dolog. Amikor ott állsz a technológia, a precizitás és a hatalmas teljesítmény földi megtestesítője előtt, az egy leírhatatlan érzés. Már csak be kéne egybe ülni.

A szóban forgó Speedtailről eddig csak rebesgetni lehetett, de a McLaren bejelentette, hogy brutális, 1000 lóerős teljesítményre lesz képes a hibrid csoda. A McLaren F1 leszármazottjának tervezik, amire utal a különleges F1-es üléselrendezés is:

  • 1 ülés elöl
  • 2 ülés hátul az utasoknak

Az F1 380 km/h-s végsebességét simán túlszárnyalja majd, de hogy mennyivel, azt csak a hó végén tartott bemutatón árulják majd el. Ha valamihez, a mézesmadzag belengetéséhez igazán értenek a McLarennél.

Egy ilyen nagyon drága és ultraritka autónál szinte természetes, hogy teljesen személyre szabhatod, ebben a McLaren Special Operation lesz a vevők segítségére. Az autó külsejét mindenesetre már most futurisztikusra írják le a gyártónál.

McLaren F1 sportautó
Az F1 a valaha volt egyik legdurvább analóg sportautó volt, kérdés, hogy a Speedtail fel tud-e nőni az elődjéhez?

Hogy mi fogja hajtani, az egyelőre jó kérdés, bár a tippek szerint a 720S-ben is már bevált duplaturbós 4.0 literes V8 fog a Speedtailben is szolgálatot teljesíteni. Csak éppen még jobban kihegyezve, teljesítményre hangolva.

Még egy közös vonás az F1-gyel, hogy alig 106 darabot gyártanak majd belőle, akárcsak az elődből. És darabonként potom 2 millió 100 ezer angol fontot kértek el, ami átszámolva durván 780 millió forint. Igazából a hülyének is megéri, mert ez egy olyan autó, aminek csak felfelé fog menni az ára. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy 5-10 év múlva mennyit akarnak majd elkérni értük. De ahhoz mondjuk el kéne jutni odáig, hogy egyáltalán gyártani kezdjék, ami 2019 év végénél hamarabb nem fog megvalósulni.

Hát akkor… elkezdek spórolni a következő McLarenre.

Forrás:

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
1979-es Porsche 930 McLaren motorral elölről
2019. július 09.
A V6-ok a McLarentől érkeztek, igaz kicsit lebutították őket.
Mercedes-AMG Project One prototípus versenypályán
2018. szeptember 20.
Lencsevégre kapták a Mercedes-AMG Project One-t, álcázva egy angliai tesztpályán. Ha minden jól megy, rövidesen már közútra is felmerészkednek a szörnyeteggel!