2021. november 26. | 09:11

Egyszer minden történet véget ér.

A Lengyelországban található Gliwice városában november 24-én megkezdték az Opel Astrák gyártásának leállítását, írta meg a Napi.hu a Notes from Poland hírportál cikkére hivatkozva. Az üzem nem zárja be kapuit, hanem átalakítják, a jövőben áruszállító kisteherautók és számos más autómodell előállítására rendezkednek be az ottani munkavállalók.

A gyár 1998 augusztusában kezdte meg működését, azóta az Opel Astra egymást követő öt modellgenerációját gyártotta, az utolsó változatok 2015-ben kezdtek legördülni a gliwicai gyártósorokról. Működésének 23 éve alatt összesen 2,75 millió Astra készült a lengyelországi üzemben, a gyár Holden márkanév alatt is gyártott Astra modelleket, amelyeket aztán Ausztráliába és Új-Zélandra exportáltak.

A gliwicai gyár 2016-ban, a termelés csúcsán 210 ezer darab Opel Astrát gyártott, de a termelés volumene azóta minden évben fokozatosan csökkent, tavaly már csak 46 ezer darabot állított elő az üzem. A gyár szóvivője, Agnieszka Brania megerősítette, hogy az utolsó Astra november 30-án készül el náluk.

Az Opel modell gyártása a németországi Rüsselsheimben folytatódik. A Stellantis úgy döntött, hogy Gliwice a jövőben kisteherautók (Opel Movano, Peugeot Boxer, Fiat Ducato, Citroën Jumper) gyártóhelye lesz, a tervek szerint évente százezer járművet állítanak majd elő az ott dolgozó munkavállalók, az elektromos meghajtású változatokat is beleszámolva.

„A régi üzemhez tartozó létesítmények egy részét az új gyár igényeihez igazítjuk, például a raktárhelyiségeket. A többit el akarjuk adni vagy bérbe akarjuk adni. Új munkaerőt is toborzunk, a személyzet létszámát 2000-ről 2500-ra növeljük” – mondta Agnieszka Brania a Gazeta Wyborcza beszámolója szerint.