2019. július 29. | 13:23

Még tovább izmosította az aktuális Volkswagen Golf GTI-t az ABT tuningcég.

A Volkswagen Golf aktuális, 7. generációját még 2012-ben a Párizsi autószalonon mutatták be a nagyközönségnek. Négy évvel később 2016 végén kapott egy ráncfelvarrást, ráadásul hamarosan jön a 8. generációs Golf is. Ennek ellenére az ABT-nél úgy gondolták van még mit reszelni a mostani Golfon, ezért kezelésbe vették a Golf GTI TCR-t és teljesítményét még tovább növelték. A kúrának köszönhetően az ABT Golf GTI hordja az orrában a világ egyik legerősebb sorozatgyártású 2 literes turbómotorját.


Ha valaki a legerősebb verziókra szomjazik, akkor a gyártónál megveheti a Golf GTI-t 220 lóerővel vagy annak Performance Package kivitelét 230 lóval. Szintén számításba jöhet az ABT Golf alapjául szolgáló GTI TCR 290 lóerővel illetve elérhető a Golf R is 300 lóval. A 306 pacival gazdálkodó Clubsport S már nem kapható, az egy limitált széria volt csupán. Mint tudod, a sok lóerőnél csak egy jobb dolog van, a még több lóerő, ezért az ABT megfejelte a Golf GTI teljesítményét. A TSI motor teljesítménye immáron eléri a 335 LE-t!


Ezzel az adattal a tuningolt Golf a ma kapható egyik legerősebb 2,0 literes motorral szerelt autó a piacon. Olyan verdákat utasít maga mögé, mint például a Porsche 718 Cayman (2 liter/300ló) vagy a Honda Civic Type-R (2 liter/306 LE). Egyedül a Mercedes-Benz készít nagyobb teljesítményű 2,0 literes négyhengeres motorokat a 45 AMG modellek számára (A45, CLA45, GLA45), ahol a teljesítményskála 367 lóerőtől egészen 415 lóig terjed.


Ami a menetteljesítményeket illeti, a felpaprikázott GTI 5,4 másodperc alatt abszolválja a 100-as sprintet, végsebességét pedig elektronikusan 265 km/h-ra korlátozták. Ezzel a leggyorsabb Golf az utakon, ha nem számítjuk a 480 lóerős HGP Golfot, ami 280 km/h-ás végsebességre képes. A HGP-ből létezik egy teljesen elmebeteg 740 lóerős kivitel is (a VW Passat R36 motorjának felhúzott változatával az orrában), amivel Lamborghiniket lealázó mutatványokra képes az autó. Annak legnagyobb sebessége pedig 330 km/h felett van valahol.


Az ABT átalakításai természetesen nem merülnek ki a motor teljesítményének növelésével, a futómű állítható magasságú lett, mellyel akár 4 centiméterrel is csökkenthető az autó hasmagassága. Újak a rugók és a stabilizátor rudak is, melynek következtében versenypályán jobban teljesít az autó. A megrendelők a gyári 18-as és 19-es felnik helyett kérhetik az autót a képeken is látható 20 colos fekete kerekekkel, hogy még ütősebben nézzen ki a verda. A következő Golf megjelenése 2019 őszén várható, a forgalmazás 2020-ban kezdődik. Hogy ahhoz mikor jelenik meg az ABT tuning, a jövő zenéje.

Márk kint járt 2018-ban a Wörthersee-nél a 37. Golf GTI találkozón. Érdekes Golfok, exkluzív élménybeszámoló a videóban: