2018. október 22. | 20:03

A Citroën Berlingo nevezhető kategóriateremtőnek, hiszen egyes országokban a Berlingo nevet használják a szegmens megjelölésére. Sikere 22 éve töretlen, most még praktikusabb formában, a modern Citroënekre jellemző stílusjegyekkel érkezik beelőzve a rokon Peugeot Riftert és Opel Combót

A Citroën Berlingo 1996-os megjelenésével egy külön kategóriát teremtett, méghozzá a kompakt családi szabadidő-autók szegmensét. A 2016-os rekordév után 2017-ben gyártották belőle a legtöbbet, a 2008-tól elérhető második generáció személygépkocsi és haszongépjármű változatokból együttesen 165 ezer darab készült, 1996 óta pedig több, mint 3,3 millió Berlingo gurult le a gyártósorok futószalagjairól.

A C3 után a mai napig ez a legkeresettebb Citroën modell, hiszen továbbra is a családosokat, aktív életmódot űző vásárlókat célozza tágas belső terével, praktikus kialakításával. Nézzük miben változott a harmadik generáció az elődökhöz képest!

Karakteresebb külső, még praktikusabb belső

Az új Berlingo orr-része magasabb és rövidebb lett, ez többek között a rövidebb túlnyúlást engedélyező EMP2-es padlólemeznek köszönhető. Megkapta a márkára jellemző osztott világítótesteket, az ajtók alján található Airbump elemeket és akár a fehér vagy narancs színfoltokkal dobálózó XTR csomagban is kérhető. Az igazi újdonság, hogy kétféle méretben elérhető, az M-es 4,40m az XL-es 4,75m hosszú, ez teszi függővé, hogy 5 vagy 7 személy befogadására lesz képes a választott Berlingó.

Az elődökhöz hűen kivételes variálhatóságot kínál az új Citroën Berlingo a három különálló hátsó üléssel, ezek és az első utasülés lehajtásával az M változat esetében 2,70 m, az XL esetében pedig 3,05 m rakódófelület alakítható ki. A csomagtartóhoz a nyitható csomagtérablakon keresztül is be lehet jutni, az M-változat 100 literrel bővült, összesen 775 litert kínál, az XL változat pedig 1050 liter (!) alaphelyzetben.

28 darab tárolórekesz áll a rendelkezésedre, beleértve a panorámatetős tárolórendszert és a műszerfal anyós oldalán található felső kesztyűtartót, ami azért kerülhetett oda, mert a tetőbe helyezték el az első légzsákokat. Érdemes kiemelni, hogy a két oldalsó tolóajtó elektromos ablakokkal van szerelve.

Összesen 19 vezetéstámogató technológia kérhető, többek között a head-up display, adaptív sebességszabályozó STOP funkcióval, elektromos rögzítőfék, tolatókamera, lejtmenet-szabályozóval kiegészülő Grip Control négyévszakos Michelin gumikkal és a vontatmánystabilizáló. Az újdonsült 8 colos érintőkijelzőn az Andorid Auto, az Apple CarPlay és Mirror Screen rendszer is működhet, nem beszélve a vezeték nélküli telefontöltés lehetőségéről.

Komfortorientált futás, gazdag motorválaszték

Az új Citroën Berlingo a spanyolországi Vigóban készül, elöl a már említett EMP2 platform kapott helyet, hátul viszont megmaradt a jelenlegi Berlingo padlólemez. Az EMP2-vel és az elektromos szervóval jobb kormányozhatóságot, kisebb fordulókört, kisebb tömeget értek el a fejlesztők. A márka a hagyományaihoz hűen komfortorientált modelleket kíván gyártani továbbra is, puha rugózás, emelt vezetési pozíció széles ülésekkel, erőteljesebb hangszigeteléssel jellemzi az új Berlingót az Advanced Comfort jegyében.

Az új Berlingóhoz 1.2 literes PureTech, háromhengeres turbós benzinmotorok kérhetők 110 és 130 lóerős kivitelben. Előbbihez csak hatfokozatú manuális váltó az utóbbihoz pedig nyolcfokozatú automata váltó is párosítható, igaz, csak 2019 második felétől. Dízel fronton az 1.5 literes, BlueHDi motorok teljesítenek szolgálatot: a 100 lóerős kivitel ötsebességes, a 130 lóerős hatfokozatú manuálissal vagy a nyolcas automatával lesz elérhető.

A legolcsóbb modellt a 110 lóerős benzinest takarja Live felszereltséggel és M-es karosszériakivitelben, ami most kedvezményekkel 5 215 000 forintért elhozható, az alap dízel motorral már 5 515 000 forintra ugrik az ára. Shine felszereltségben, 130 lóerős öngyulladós motorral és a 8 fokozatú automatával viszont 8 165 000 forintért vásárolható meg.