Bár az újrahasznosított és újrahasznosítható anyagok használata az autókban költségekkel jár a gyártók és a fogyasztók számára, ám ez egy szükséges lépés a bolygó érdekében – mondta Gilles Vidal, a Renault tervezési vezetője. A Scénic Vision tanulmányautó leleplezése során Vidal kiemelte, hogy a Scénic Vision Concept utastere 70 százalékban újrahasznosított anyagokból és 95 százalékban újrahasznosítható anyagokból készült.

Renault Scénic Vision koncepció utastere
Kép: Renault

Azt is megjegyezte, hogy az autók fenntarthatóvá tételének anyagi vonatkozása is van, a gyártók évtizedeket töltöttek azzal, hogy optimalizálják a járművek belterének költségeit. Vagyis, ha valamit meg szeretnének változtatni, az kiadásokkal jár, a cégek pedig reflexből elutasítják ezeket a költségeket. Vidal szerint, ha valóban fenntarthatóvá szeretnének válni, akkor igenis meg kell hozni ezeket a döntéseket. Hozzátette, az újrahasznosítható anyagok használata önmagában még nem elegendő.

Renault Scénic Vision koncepció utastere
Kép: Renault

Vidal elmondta, bár jelenleg a legtöbb autó 95 százaléka újrahasznosítható lenne, ám ez nem jelenti azt, hogy valóban újra is hasznosítják őket. Okos mérnöki munkával és tervezéssel elősegíthető, hogy az újrahasznosítás gyorsabbá és egyszerűbbé váljon. Ezáltal költséghatékonyabbá válhat a gyártás, és ösztönözni lehetne a cégeket az újrahasznosításra.

A gyártóknak szakítaniuk kell azzal a gondolkodásmóddal, hogy mindent integrálnak és a jövőben cserélhetővé, továbbfejleszthetővé kell tenniük az autók hardverét. A cégeknek olyan kiegészítőket vagy ráncfelvarrási opciókat kell kínálni a vásárlók számára, amelyekkel megváltoztatható az autók külseje, ezáltal folyamatosan friss megjelenést biztosítva a járműveknek.

Nyitókép: Renault