2019. május 09. | 12:39

Az amerikai gyártó már jóideje szemezget az alternatív megoldásokkal, most viszont gyakorlatban is bizonyítani kíván

Sok más típus mellett érkezik az új Puma, az Explorer, valamint egy Mustangra emlékeztető szabadidő-autó is kilátásban van a Fordnál. A vállalat ki szeretné terjeszteni a hibrid és elektromos technológiát a teljes modellválasztékra 2020-tól kezdődően. Lassacskán nem lehet majd lépést tartani bizonyos márkák újoncaival!

A tisztán elektromos Ford Focus csupán a kezdet volt az autógyártó villamosítási programjában, azt követően nem sokkal később megjelent a teljes mértékben megújult, elektromosított Mondeo-család.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A márka a napokban rengeteg új modellről tett bejelentést, ennek értelmében a csapott hátú hatchbackektől egészen a kishaszonjárművekig a teljes kínálatot hibrid- és elektromos meghajtásúra kívánja cserélni a közeljövőben.

Ford Fiesta és Ford Focus, mild hibrid meghajtással

Beharangozták, hogy a Focus és Fiesta modellek esetében egy 48V-os mild hibrid, vagyis enyhe hibrid rendszert tesznek elérhetővé, melyet a 155 lóerős, 1,0 literes Ecoboost turbós benzinmotorral hangolnak össze. A hagyományos önindító helyett egy szíjhajtású, integrált generátor (BISG) indítja be a motort, amely képes árammá alakítani a fékezés és egyenletes haladás közben többnyire kárba vesző energiát, azután visszatáplálja a lítium-ion akkupakkba. A korábbi teljesítmény növelésének érdekében a Ford feltehetőleg nagyobb turbót helyezett az erőforrásra.

 

A BISG-nek köszönhetően a fent említett két típus esetében gyakrabban fog működésbe lépni a start-stop rendszer, így például akkor, amikor 15 km/h-s sebességről fékezik nullára az autót. A mild hibrid rendszerrel 3-8%-os fogyasztáscsökkenésre számítanak a fejlesztők. Az immáron 155 lóerős Fiesta fogyasztása gyári adatok szerint 4,7 liter, a Focusé 4,9.

Újult külsővel és innovációs technológiával érkezik a Puma

A 90-es évek egyik meghatározó járműve ezúttal a Nissan Juke és a Suzuki Vitara konkurensének ígérkezik, ugyanis nem kupé, hanem ötajtós SUV formátumban lát napvilágot. A Fiesta-architektúrára épülő modellt 2020-tól bocsátják értékesítésre, a 155 lóerős 1,0 literes Ecoboost motort is megkapja a mild hibrid hajtással. Hallani lehetett arról is, hogy a Puma leválthatja a hozzá hasonló kaliberű Ecosportot, ám az is elképzelhető, hogy mindkét típus marad a felhozatalban.

Tiszteletét teszi Európában az Explorer

Az öreg kontinensen kizárólag egyféle hibrid hajtással lesz megvásárolható az Amerikában készülő gigászi terepjáró, ez pedig nem más, mint a 3,5 literes, 350 lóerős V6-os benzines turbómotor, kiegészülve egy 100 lóerős elektromotorral. Az Explorer összteljesítménye így 450 lóerőre kúszik, csúcsnyomatéka 840 Nm.

Széria felszereltségek közé fog tartozni többek között a tízfokozatú automataváltó, az összkerékhajtás, a központi differenciálzár, valamint a hétféle üzemmód.

Haszonjárműveket is villanyosít a Ford

A Focushoz és Fiestához hasonlóan mild hibrid rendszert kap, és 2,0 literes dízelmotorral egészül ki a Ford Transit, a nála egyel kisebb Transit Custom, valamint a Tourneo Custom személyszállításra alkalmas jármű is.

A Transitból 2021-ben tisztán elektromos változat is érkezik, az árakat tekintve nem árt, ha lelkiekben már most elkezdenek készülni a bejelentésre az ügyfelek!