2023. március 08. | 09:56

Ennek az elképesztő összegnek egy részét visszafizette a szolgáltató korrekció után.

Az autópálya jó dolog, mert elég gyorsan eljuthatunk rajta az ország egyik pontjából a másikba. A közlekedés szabadabb, nem akasztják meg lámpák vagy szűk kanyarok.

Ennek viszont ára van, így úthasználati díjat fizetünk. Nálunk ennek az a módszertana, hogy adott megyére vagy országos szinten autópálya-matricát veszünk különböző időszakokra, vagy akár egész évre.

Ezt ma már akár online is megtehetjük, de egy egyszerű benzinkúton is kiadják, viszont sok ember belefut valamilyen hibába ilyenkor. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) adatai alapján tavaly 20 ezer esetben kellett korrekciót végrehajtaniuk e-matricákkal kapcsolatban.

Ebben túlnyomórészt olyan esetek voltak, amikor az adott személy nem megfelelő rendszámot adott meg, vagy esetleg elírták és nem vette észre ellenőrzésnél. Ilyen helyzetben 15 ezer alkalommal hajtott végre korrekciót a NÚSZ.

Emellett 2,1 ezer ember a díjkategóriákat nézte el, 1,6 ezren a felségjelzést nem találták el elsőre. Nagyjából további ezer ember véletlenül több matricát vásárolt autójára, amit aztán a NÚSZ ügyfélszolgálatának kellett korrigálnia.

Ezeket az adatokat pénzben számszerűsítve még izgalmasabb a dolog, mivel 2022-ben 270 millió forintot fizetett vissza korrekcióként a NÚSZ. Ez szinte eltörpül amellett a 3,7 milliárd forint mellett, ami az évben befizetett összes pótdíjat takarja.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató mindenkit arra kér, hogy vásárlás előtt akár a benzinkúton, akár online ellenőrizze le adatait alaposan, hogy elkerüljék az ilyen eseteket. Bár korrigálhatóak az elírások és ilyenkor a pótdíjfizetési kötelezettséget is visszavonják, sok macera és adminisztráció lehet.

Depositphotos