2020. január 10. | 13:27

A 2010-es években született néhány érdekes sebesség- és nürburgringi körrekord, melyekről érdemes említést tenni.

Az autógyártóknak mindig is fontos volt annak a bizonyosnak a méregetése, a Bugatti a végsebességre ment rá, a Koenigsegg a leggyorsabban akarta elérni a Regera végsebességét, a VW ID.R pedig mindenhol az élre tört, ahol csak megjelent. Természetesen a gyártók ráfeküdtek a Nürburgring legjobb kör idejére is. Íme a teljes lista, amely a végsebességet hajszolókkal kezdődik.

Bugatti Veyron Super Sport - 429 km/óra

James May 2010 júliusában a Veyron Super Sporttal 416 km/órát ért el a németországi Ehra-Lessien tesztpályán. Éppen azelőtt, hogy a Bugatti tesztpilótája Pierre Henri Raphanel 429 km/órás tempót ért el ugyanott.

Hennessey Venom GT - 434 km/óra

A Hennessey Venom GT tulajdonképpen egy erősen módosított Lotus Elise, és bár sokkal kevesebb van belőle mint a Veyronból, mégis gyorsabb nála, viszont erősen vitatott a trónra való jogosultsága éppen a modifikáció miatt. A számok viszont magukért beszélnek, 2014 februárjában egy 1400 lóerős Venom GT átlépte a 434 km/órás sebességet a Kennedy Űrközpont ex űrrepülőgép pályáján.

Koenigsegg Agera RS - 445 km/óra

Nem kellett sokat várni a határok kitolására, ugyanis 2015-ben a Bugatti nem tudott még több powert kicsikarni az utcai Veyronból, így a Koenigsegg úgy gondolta, hogy beszáll a harcba és az 1340 lóerős Agera RS Niklas Liljával a volánnál egy Nevada állambeli zárt úton átlépte a 445 km/órás sebességet, hátszélben pedig 458 km/órával száguldott. Ezzel feladta a leckét...

Bugatti Chiron Super Sport 300+ - 489 km/óra

A Bugatti nem hagyta annyiban a dolgot, tették, amit kellett. Ennek köszönhetően 2019-ben előálltak az első olyan autóval, amely hivatalosan is elérte a 489 km/órás sebességet, a volánnál pedig a Le Mans-i győztes Andy Wallace ült.

Most olyan autók következnek, amelyek nem csak egyenesen voltak gyorsak, hanem a kanyar tempójuk is megvan egy jó köridő eléréséhez a Nürburgring Nordschleifén.

Porsche 918 Spyder – 6 perc 57 másodperc

A Zöld Pokol egy nagy tekintéllyel és múlttal bíró aszfaltcsík, 2014 márciusában a Porsche 918 Spyder volt az első utcai autó, amely  be tudott menni 7 perc alá. Ezzel pedig kezdetét vette egy háború, amit az idővel vívnak a gyártók.

Nio EP9 – 6 perc 45 másodperc

2017 májusában valósággal berúgta a kaput egy kínai, elektromos szuperautó gyártó, a Nio és egyből futott egy 12 másodperccel jobb időt benzines Porschénál. Miután a leggyorsabb EV lett a Nordschleifén, nyilván akadtak kihívói és nem is maradt sokáig az élen.

Lamborghini Aventador SVJ – 6 perc 44 másodperc

2017-ben a Huracan Performante 6 perces 52 másodperces kört futott, ezt később a V12-es erőforrással ellátott Aventador SVJ 8 másodperccel megjavította, lekörözve az elektromos szuperautót is, ezzel visszaszerezte a robbanómotoros autók becsületét.

Porsche 911 GT2 RS MR – 6 perc 40 másodperc

2018. október 25-én a Manthey Racing által felkészített Porsche GT2 RS 6 perc 40 másodperc alatt ért körbe, ezzel hivatalosan is a leggyorsabb utcai autó lett. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy nagyobb hátsó szárnyat és néhány módosítást is kapott, szóval nem teljesen egyezik meg az utcai változattal.

Porsche 919 hybrid Evo – 5 perc 19 másodperc

Az igazi meglepetést a 919 hybrid Evo Le Mans prototípus okozta, amely fényszórókat és áthangolt erőátvitelt kapott. Timo Bernhard pedig képes volt 52 másodperccel javítani Stefan Bellof 1983-as rekordját, amit egy Porsche 956-tal ért el.

Végezetül pedig két kakukk tojás következik, melyeket nem lett volna fair az előbbi kategóriák valamelyikébe beskatulyázni.

VW ID.R – Goodwood Hill, Pikes Peak és Nürburgring EV rekorder

2019-ben az igazi Jolly Joker a VW ID.R volt, amelyet bárhol indított el a gyártó, mindenhol megdöntötte az éppen aktuális legjobb időt. A Goodwoodi Sebességfesztivál lezárt pályáját 39,9 másodperc alatt teljesítette, gyorsabban mint egy F1-es technika. A Pikes Peak "koronáját" is elnyerte a 7 perc 57 másodperces idejével és a Zöld Pokolban is megállta a helyét, a 6 perc 5 másodperces idejével, ezzel a leggyorsabb elektromos autó lett!

Koenigsegg Regera – 0-400 km/óra csupán 31,49 másodperc alatt

Talán a legkülöncebb jármű a listában. Álló helyzetből 22,87 másodperc alatt katapultál 400 km/órára a Regera és 8,62 másodperc alatt meg is áll, ami egyszerre ámulatba ejtő és félelmetes is. A sebességrekorder Bugatti Chiron ezt 41,96 másodperc alatt teljesíti, ami fura. Szóval a Koenigsegg is jelen van a sebesség háborúban.

Ezzel végére is értem a 10-es évek rekordereit tartalmazó listának, van pár olyan adat, amitől tágra nyíltak a pupilláim. Neked melyik a legmeghökkentőbb rekord vagy autó?