2019. december 17. | 12:50

Számos autógyártó elbúcsúzik a legkisebb modelljétől, a Toyota viszont szembe megy ezzel az elgondolással.

A tősgyökeres japán vállalat sokáig töprengett azon, vajon hogyan lehetne leginkább népszerűsíteni az aprócska Aygót, mígnem a megoldást a formavilágban találták meg. A városi kisautó soron következő generációját SUV dizájnnyelvezetnek veti alá a gyártó.

A Toyota abban bízik, hogy az újgenerációs Aygo tökéletesen tud majd együttműködni az SUV-szerű formatervezéssel. Emellett továbbá remélik, hogy a megújult modell láttán más autógyártók meghőkölnek és felhagynak a városi kisautók szegmensében zajló versengéssel, ezzel nagyobb teret hagyva a Toyota kicsinyének.

Matt Harrison, a Toyota Europe ügyvezető alelnöke szerint a jelenlegi Aygo „profitábilis, azaz nyereséges üzleti termék számunkra” – ez egy olyan állítás, amelyet nem lehet ráhúzni a rivális Volkswagen konszernre és PSA-csoportra, vagyis a két vállalat ezt nem mondhatja el magáról.

Harrison hozzátette, hogy az Aygótól több okból kifolyólag sem tudnának egyelőre megválni. Világszerte 100 000 példányt értékesítenek a kisautóból, éves viszonylatban. A járműnek saját személyisége van, ezért a Toyotánál úgy vélik, ezzel értékeket ad a brandhez, mintsem elvesz tőle. Egy fiatal közönség számára a Toyota Aygo lehet a legkézenfekvőbb választás!

„Teljesen megértem, hogy más autógyártóknak nem sikerült nyereséges üzletet kihozni a városi kisautók szegmenséből. Az egyre szélesebb körű technológiák ellenére úgy látják, a helyzet rosszabbodik. Mi, a Toyotánál viszont úgy véljük, ez egy lehetőség számunkra, hogy egyre előrébb lépjünk és ne hátráljunk meg” – tette hozzá az ügyvezető alelnök.

Némely autógyártó úgy döntött, célszerűbb, ha kivezetik városi cirkálóikat a piacról és a kínálatból, hiszen nem tudnak eleget tenni az elektromos átállásnak, ezzel együtt erőforrásaik sem képesek teljesíteni az újabb és újabb emissziós normákat.

Nos, a Toyota ebből a szempontból nem szenvedhet semmiféle hátrányt, ugyanis már kellő ideje gyártanak jó minőségű, megbízható hibrid járműveket, amelyek esetében fel sem merülhet bármilyen büntetés kiszabása, norma megszegése.

Rátérve a vadonatúj Toyota Aygo formavilágára, a vállalat a legfrissebb fogyasztói trendek mentén gondolkodik. Ez azt jelenti, hogy mivel a vásárlók igencsak rákaptak a különféle crossoverek és szabadidő-autók ízére, ezért megpróbálják a mini ötajtóst is külsőleg a képen kialakítani.

Ha már szabadidő-autókról esett szó, az összehasonlító videónk témához és évszakhoz illő:

Matt Harrison végezetül azzal egészítette ki mondandóját, hogy 2021-ig három tisztán elektromos Toyota modell biztosan elérhető lesz Európa piacain, 2025-ig bezárólag viszont már jóval több, mint három.

Harrison pozitívan áll a piaci átalakulásokhoz, hiszen tisztában van azzal, hogy a Toyota hibrid felhozatala elég erős ahhoz, hogy átvészeljen bármilyen időszakot!