2019. április 12. | 17:38

Egy eléggé ideges MINI JCW GP III modellt kaptak lencsevégen a német versenypályán

Lencsevégre kapták a legfrissebb MINI JCW GP III modellt. A bemutatkozás még arrébb várható 2019-ben, most viszont már éles bevetésről is érkezett néhány kémfelvétel, ahol jól látható az agresszív aerokit ami a Minire került. Ezzel egyértelműen a Golf R riválisaként kíván létezni.

Az elkészült képek alapján egészen biztos, hogy az új JCW simán a nyakára lép majd standard MINI Cooper S-nek. Ez a jószág első ránézésre is sokkal agresszívabb karosszériával rendelkezik, új első splittert és diffúzort rajzoltak rá a mérnökök. Kapott egy kicsit sem szerény méretűnek mondható szárnyat, valamint a sárvédő ívek is sokkal szélesebbnek tűnnek így első rápillantásra. ami persze szükségszerű is volt, hiszen az új első és hátsó karosszéria elemek csúnyán lelógnának a bódéról a szélesítés nélkül.

A kerékjárati íveket szinte biztos, hogy a MINI GP Conceptről emelték át, ami a 2017-es Frankfurti Autószalonon mutatkozott be. Ahogy az elődön, az új modellen is egy ötágú alumínium felni látható a tesztpéldány esetében, a bemutatón azonban a GP kiadás védjegyévé vált 4 küllős változatról tűntek fel képek.

A korábbi GP modellekhez hasonlóan az új MINI JCW GP is korlátozott számban lesz csak legyártva, összesen 3000 darab készül belőle és világszerte ebből kell majd gazdálkodni. Számos változtatás történt a bódé alatt, hiszen új felfüggesztést, nagyobb fékeket, és új differenciálművet is szereltek a gépbe.

A MINI már azt az információt is jóváhagyta, hogy az új modell négyhengeres turbós motorja több mint 300 lóerős teljesítményre lesz képes. Nagyobb turbófeltöltő, hatékonyabb hűtőrendszer és egy teljesen újragondolt kipufogó rendszer került a kocsi alá.

A szalonokba kerülő MINI Cooper modell valószínűleg nem fog számottevő súlycsökkenést mutatni, mint a MINI GP Concept, minden esetre a John Cooper fejlesztések lecsípnek pár kilót a tömegből. Várhatóan a hátsóüléseket is eltávolítják majd, hiszen minek az egy GP autóba? Ezzel párhuzamosan valószínűleg nő majd a menetzaj az utastérben, de ismét csak felemelni tudom a vállam, hogy mégis akkor most mivan? Ez egy versenyautó lesz, jóó hogy hangos!