2020. március 19. | 15:25

A SUV vadonatúj platformot, merész megjelenést, elegáns belső teret és számos új, tech opciót kap.

A Kia új részleteket fedett fel a következő generációs Sorentóról, mielőtt a márkakereskedésekbe érkezne. A Skoda Kodiaq negyedik generációs riválisa kifejezetten eltér elődjétől, na meg az eddigi, európai Kia modellektől. Ez a szögletes stílus, amely hasonlít a nagyobb Telluride-ra tükrözi az Egyesült Államokban divatos hullámot.

A márka védjegyévé vált „tigris orr” rácsot finoman átalakították és egy pár LED-es fényszóróval látták el, miközben egy széles alsó légbeömlő hozzájárul a modell aerodinamikai hatékonyságának javításához. A hátsó részének kialakítása nagyban hasonlít a nagyobb testvéréhez, elég csak a vertikálisan rendezett lámpatestekre tekinteni. Valamint egy új, hátsó lökhárítót is terveztek dupla kipufogóvéggel.

A Kia szerint a SUV-ot úgy tervezték, hogy maximalizálja a vezetési stabilitást minden környezetben. Az új Terrain Mode segíti a kerekeket abban, hogy maximális tapadást érjenek el hóban, homokon és sáros talajon egyaránt.

A Sorento egy teljesen új monocoque alvázra épült, az arányai pedig megváltoztak, 35 mm-rel hosszabb lett a tengelytáv, míg a első és hátsó túlnyúlás rövidebb lett. Az összes többi méret körülbelül 10 mm-rel lett nagyobb, bár a belső tér - különösen a középső sor utasai számára - a jobb kialakításnak köszönhetően jelentősen megnő, továbbá minden egyes brit modell hétüléses lesz.

Belső tér képein egy Mercedes stílusú panel látható, amely egy nagyobb infotainment érintőképernyőt egy új digitális óracsoportot tartalmaz, emellett külön panelen található a klímavezérlő panel, melyet a központi szellőzőnyílások szegélyeznek. A márka az új Sorentót a legfejlettebb modelljének tartja, amelyet valaha gyártott. Többek között továbbfejlesztett sebességtartó automatika, parkoló segéd és automatikus fékező rendszer is található benne.

Az információs és szórakoztató funkciók, beleértve az élő forgalmi adatokat, az időjárás-előrejelzéseket és a közeli parkolóhelyeket, a központilag felszerelt 8,0 colos érintőképernyőn jelennek meg alapértelmezés szerint. Az opcionális head-up kijelző megjeleníti a sebességkorlátozásokat, az útvonal-opciókat és a figyelmeztetéseket.

További opcionális extrák közé tartozik a 12 hangszórós Bose térhatású hangrendszer, a hangulatvilágítás csomag és egy nagyobb, 10,25 colos érintőképernyő.

A Sorento az első olyan modell, amelyben megtalálható a Kia új „multi-collision brake system”, ez elemzi a másodlagos ütközés kockázatát az első után, szabályozza a féket a további balesetek megelőzése érdekében.

Az új Sorento egy 199 lóerős, 2,2 literes dízelmotorral és egy hibrid hajtóművel érkezik majd, utóbbi egy 1,6 literes benzinmotorból, egy 59 lóerős villanymotorból és 1,5 kW teljesítményű akkumulátorból áll, ennek együttes teljesítménye 227 lóerő és 350 Nm nyomaték.  Az említett erőt egy nyolcfokozatú, duplakuplungos automata viszi át, míg a hibrid rendszer egy hatsebességes automatát használ.

 

Nem sokkal később érkezik egy plug-in hibrid változat 261 lóerővel, 89 lóerős villanymotorral és 16,6 kW teljesítményű akkumulátorral. A palettában megtalálható az első vagy négykerékmeghajtás, ez alól kivétel a plug-in hibrid, amely kizárólag 4x4 lesz.

A Sorento idén ősszel érkezik az európai márkakereskedésekbe.