A Chelsea Truck Company által épített Land Rover Defender 6x6 az ideális jármű, ha beütne a krach.
Úgy látszik, egyes vállalkozások már a világ végére készülnek, de minimum egy kiadós zombiapokalipszisre. A 6x6-os hajtásképletű „monster-terepjárók” létezését valószínűleg a túlfűtött paranoia indokolja, legalábbis nehezen tudok elképzelni olyan épeszű felhasználási területet, ahol valóban csak ezekkel a szörnyekkel lehet eljutni A-ból B-be. Úttalan utakra általában elég lehet a hagyományos 4x4, de ha valaki feltétlenül olyan járművet keres, aminek mindhárom tengelye hajtott, akkor ma már van miből választania.
Gondolj csak a Mercedes-Benz G63 AMG-re, a Toyota Hilux 6x6-ra, A Ford F-150 alapjaira épített Velociraptor 6x6 pickupra vagy akár az oroszok által megalkotott 6 kerekű Lada Nivára. Kínálat van bőven ezeken felül is, ráadásul most a Chelsea Truck Company is beszállt bizniszbe: a Land Rover Defenderből építettek egy mindenen átgázolni képes terepszörnyet. Az egyetlen létező példány most meg is vásárolható. Ára átszámolva potom 100 000 000 Ft. Brexit előtt.
A pénzéért a tehetős vásárló egy komplett átépítést kap, a hátsó tengely ugyanúgy kiveszi a részét a hajtásból, mint a két eredeti, az autó mozgatásáról egy GM eredetű 6,2 literes V8-as motor gondoskodik, az erő átvitelét pedig egy 6 sebességes automata váltóra bízták. Hogy ne jelentsen gondot a nagyobb terepakadályok legyűrése sem, az emelt futóművet megfejelték némi nyomtávszélesítéssel is. Ha mégis leérne az alja, - ami ritkán fog előfordulni - a megfelelő védelemről egy erősített haspáncél gondoskodik.
Az átalakítás természetesen nem hagyta érintetlenül a belső teret sem, amit csak lehetett, igyekeztek valódi bőrrel borítani odabent. A luxus nem merül ki a puha bőrből készült, kézzel varrott ülésekben, a nemes anyag borítja az ajtópaneleket, a kapaszkodókat és a műszerfalat, de még a tetőkárpit anyaga is ez. Nyílván a Rolls-Royce árában lévő terepjárótól el is várja majd a gazdája, hogy minden tőle telhető luxust megadjon. Ki kell azonban ábrándítanom, az egyéb extrák itt kimerülnek az utólagos autórádióban, az egyzónás klímában és az ülésfűtésben. Még szerencse, hogy legalább az ablakok elektromosak. Ez nem túl sok, ennél ma egy Lada Vesta SW Cross is többet kínál, de egy valamiben mégis a Land Rover Defender 6x6 a király: a legyőzhetetlenség érzését semmi nem adja vissza jobban.
Az Alapjárat nemrég egy Ford F-150 Raptorral csapatta a susnyásban, ami közel azonos képességekkel bír, mint a Land Rover Defender 6x6. Az X5-ös BMW-k, GLE Mercik és társaik elbújhatnak: