2018. december 30. | 02:23

Ma már szinte minden gyártó próbálkozik az önvezető autók megalkotásával, de az utcai változatokra még várni kell. A VW csoporton belül jelenleg az Audi halad a legjobban az okosautók fejlesztésével.

Az Audi másfél évvel ezelőtt megalapította az AID, vagyis az Autonomous Intelligent Driving nevű leányvállalatát. Az újonnan alapított cég célja, hogy ki- és továbbfejlessze a jövő önvezető rendszereit. A feladatok magukba foglalják a software-ek, hardware-ek, térképek és kalibráló egységek finomítását.

A csapat élére az Audi Karlheinz Wurmot állította. Korábban a Microsoftnál dolgozott, nevéhez fűződik a Skype tömegekhez való eljuttatása. 12 évnyi fejlesztés után úgy érezte, ideje lenne valami újba kezdeni, így kapott is a német óriás nyújtotta lehetőségen.

Hozzá tette, hogy a mai technológia segítségével ütemesen lehet haladni az autonóm rendszerek fejlesztésével, ami 10 évvel ezelőtt még biztosan lehetetlen lett volna. Wurm szerint az önműködő „közlekedés” számtalan pozitív változást fog hozni a városi létbe. Ilyen például az idősebb korosztály és a fiatalok szállításának biztonságosabbá válása, vagy a dugóban töltött idő radikális csökkenése.

Az AID szeretné, hogy 2021-re már létezzenek 100%-ban önjáró autók, amelyek közúti forgalomban is közlekedhetnek. Ezt a célt rajta kívül többen is szeretnék megvalósítani. A General Motors 2019-ben egy flottányi önvezető autót szándékozik bemutatni, amiket ride-sharing keretein belül lehetne bérelni.

Mindezek ellenére nagyon is valószínű, hogy még egy jó darabig nem lehet majd teljes mértékben autonóm autót vásárolni. Számtalan szabályozásnak kell megfelelni és jelen pillanatban az időjárás is komoly kockázatot jelent. 

Az Audi jó úton halad az AID munkásságával, de az anyavállalat sem tétlenkedik. A Volkswagen társult a Baidu önvezető autókkal foglalkozó programjához. A GM-hez hasonlóan ő is ride-sharingen töri a fejét, annyi különbséggel, hogy 2022-re időzítené és Izraelben jelenne meg.