A Volvo figyelmeztet: hatalmas különbségek vannak a biztonság terén a világ útjain

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-02-20, 09:17

A fejlődő országokban sokkal többen veszítik életüket közlekedési balesetekben, mint a nyugati világban. És ez így nincs jól!

A svéd márka szeretné, ha az ENSZ több figyelmet szentelne ennek az igenis valós egyenlőtlenségnek és problémának az ülésein. A statisztikai adatok alapján évente 1,35 millió ember veszti életét közlekedési balesetben, ráadásul az Egészségügyi Világszervezet arról tájékoztatott, hogy a végzetes baleset bekövetkezésének az esélye a harmadik világban háromszor valószínűbb, mint a fejlett országokban.

Renault Lodgy törésteszt India vs Európa

„Az adatok azt mutatják, hogy jelentős egyenlőtlenség van az utak biztonságosságában a világon. Ezek a különbségeket a technológiai fejlesztésekkel és a világ biztonsághoz való hozzáállásának javításával kell megoldani. Meg kell értenünk, hogy miért vannak ekkora eltérések például az övhasználatot illetően, miközben az infrastrukturális korszerűsítéseknek a sebezhetőbb gyalogosokra és kerékpárosokra kell koncentrálniuk” – többek között ezt mondta Malin Ekholm a Volvo biztonságért felelős részleg igazgatója.

Az egyik legkézenfekvőbb megoldás – ahogy Ekholm is sugallja – a biztonsági övek sokkal elterjedtebb használata lenne. Sok országban a hátul ülőknek például nem is kötelező bekötniük magukat. A világ 195 országából csupán 105-ben van olyan szabály, hogy a hátsó utasoknak is viselniük kell az öveiket. A Volvo szerint ezen az ENSZ segítségével és a megfelelő törvények meghozatalával sürgősen változtatni kellene. Az olyan országokban pedig, ahol már be vannak vezetve a szabályok, sokkal szigorúbban kellene büntetni azokat, akik megszegve az előírásokat nem használják a biztonsági öveiket.

Tata Nano törésteszt 0 csillag

A fatális balesetek számán természetesen az sem segít, hogy a világ egyes helyein teljesen más biztonsági előírásoknak kell megfelelniük a forgalomba hozott gépjárműveknek, mint például Európában nálunk. Elég csak Indiára gondolni, ahol hírhedten biztonságtalanok az autók. Akár ugyanazon gyártó azonos típusa is produkálhat eltérő eredményeket attól függően, hogy Indiában vagy a világ más országában hozták-e forgalomba. Az alábbi érdekes, tanulságos és egyben elszomorító videót érdemes megnézni:

Kapcsolódó írások

VW e-up! törésteszten
2018. október 11.
A Volkswagen Crash Festen kiderült, hogy mit tud a törésteszteken a VW e-up! a belsőégésű motorral szerelt változatához képest. A Volkswagen Touaregről meg eddig is tudtuk, hogy szilárd egy autó, de az új még masszívabbra sikeredett.
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.

További hírek