Lehet, hogy ezt az olaszok picit másképp látják.
A Volkswagen-csoport a héten hozta nyilvánosságra az új stratégia tervét arról, hogyan képzeli el a belső égésű motorok fokozatos kivezetését és a teljesen elektromos autók elterjedését. Érdekes, hogy a Rimac vállalattal egyesülő Bugatti egyáltalán nem került szóba az online sajtóeseményen, a Cupra viszont igen.
Herbert Diess, a VW-csoport elnöke beszélt a Seatból kivált sportos márkáról és arról, hogy milyen jól megy nekik (mármint a Cuprának) mostanában. A müncheni születésű vezető szerint a hároméves spanyol márka akkorát fejlődött mostanra, hogy már az Alfa Romeónál is jobban teljesít az eladások terén.
De a két márka valóban közvetlen riválisa lenne egymásnak? Bizonyos szempontok alapján van hasonlóság a két cég között, de a kínálatuk teljesen más. Az olasz márka két modellel - Giulia szedán és Stelvio SUV - rendelkezik, míg a Cupra a Born elektromos kompakt ferdehátút és a Formentor crossovert árulja – mindkettő lényegesen kisebb, mint a jelenlegi Alfák. A Cupra felerősített Seat típusokat is kínál, nevezetesen a Leon ferdehátú/kombi duót és az Ateca SUV-t.
Mi a helyzet a magyar piacon?
A Datahouse adatai szerint 2021 első felében új Alfából 269 darabot, míg új Cuprából csupán 43 darabot állítottak forgalomba idehaza. Tavaly 235 darab új Alfa talált gazdára Magyarországon, a Cupra pedig mindössze négy új kocsit tudott forgalomba helyezni magyar földön 2020-ban. Nemzetközi viszonylatban is erősebbnek tűnik egyelőre az Alfa, szóval Diess kijelentését kezeljük fenntartásokkal.
Úgy tűnik, a VW-csoport kipécézte magának az Alfa Romeót, miután többször is sikertelenül próbálták felvásárolni a torinói székhelyű, legendás vállalatot. Ferdinand Piëch korábbi elnök még 2011-ben azt mondta, hogy az Alfa a VW irányítása alatt felvirágozna, ha hozzáférhetne a Porsche technikájához. Az olasz márka egy évtizede nem cserélt gazdát, és 2018-ban sem adták el a német autóipari konglomerátumnak, amikor állítólag a németek új ajánlatot tettek az asztalra.
Az Alfa Romeo jövőre beerősít, a Tonale 2022-ben megjelenik, mégpedig plug-in hibrid hajtáslánccal. A VW-csoport tulajdonában lévő vállalat sem vesztegeti az időt: a Cupra első teljesen elektromos crossovere, a Tavascan 2024-ben kerülhet piacra Európában és a tengerentúlon.
Datahouse