A Z4 lenyomta az M2-t a Nürburgringen!

Frissítve:
2018-10-12, 13:07

A vadonatúj Z4 roadster 3 másodperccel futott jobb időt a Nordschleifén, mint robosztusabb kiállású testvére!

A BMW mérnökei rengeteget dolgoztak a legújabb Z4-es fejlesztésén, be kell látni, nem hiába! Talán még maguk sem gondolták volna, hogy a „zsebrakéta” az M2 idejénél valaha is 3 másodperccel jobb eredménnyel fog büszkélkedni a Nürburgringen, 8 perces köridő alatt. Az eredményt Andreas Ederer, termelési vezető is megerősítette.
BMW Z4 Roadster
A megalkotás során a tervezők fő célja az volt, hogy a Z4 roadster legújabb változata a lehető legtöbb módon térjen el elődjétől, melynek vezetési élményével sokan nem voltak megelégedve. Az újgenerációs változat így a korábbinál nem csak szélesebb (+7 cm), de hosszabb (+8 cm) és valamivel magasabb is lett, a nyomtáv nőtt, a tengelytáv pedig 3 cm-rel lerövidült.
BMW Z4 roadster oldalnézetből
A belépőszintű sDrive20i kivitelben egy 2,0 literes turbós benzines egység dolgozik 197 lóerővel, valamint 6,6 másodperces nulláról 100 km/h-ra történő gyorsulással. Ezt követi az sDrive30i ugyanazzal az erőforrással, ám kevésbé visszafogott, több, mint 250 lóerővel és 5,4 másodperces null-száz sprintidővel.

BMW Z4 erőforrás

A csúcsok csúcsát a Nürburgringen megfuttatott M40i jelzésű modell képviseli, mely egy 3,0 literes soros hathengeres benzinmotorral kooperál, maximális teljesítménye 340 lóerő, melyhez 500 Nm nyomaték társul. A 100 km/h eléréséhez 4,6 másodpercre, azaz pontosan ugyanannyi időre van szüksége, mint egyik riválisának, a Porsche 718 Boxsternek.

BMW Z4 roadster hátulról

A mérnökcsapat a fejlesztés első hat hónapjában jutott arra a döntésre, hogy a keménytető helyett érdemesebb lenne ezúttal puhatetővel piacra dobni a roadstert. A termelési vezető arról is beszámolt, hogy csupán ez a megoldás 100 literrel, immáron 281 literesre bővítette a Z4-es csomagterét!

BMW Z4 roadster felülnézetből

Az autó elektronikusan vezérelhető M Sport differenciálművel és fékrendszerrel, valamint ültetett sportfutóművel lesz elérhető. A külső visszapillantók fekete színű házzal, a kerekek pedig 19 colos könnyűfém tárcsákkal teszik még vonzóbbá a Z4 M40i First Edition külsejét. A világítást adaptív LED-es fényszórók biztosítják, a beltér többek közt Harman Kardon hi-fi audio-berendezéssel, illetve HUD-kijelzővel lett felszerelve.

BMW Z4 beltér
Árakról ugyan még nem esett szó, a harmadik generációs Z4 értékesítése várhatóan több, mint 13 millió forintról indul majd és az M40i esetében 17,5 millió forint környékére is felkúszhat.

A Z4 abban is különleges lesz, hogy a Toyotával közösen fejlesztett alapra épül. De amíg a bajoroknál egy roadster kapja az alapot, addig a japánok az új Toyota Supra alapjának szánják a fejlesztést.

BMW Z4 roadster HUD-kijelző
A Z4-et korábban Pebble Beach-en már leleplezték, azonban valóságteljes, európai debütálására idén ősszel fog sor kerülni a Párizsi Autószalonon. A sorozatgyártást várhatóan 2019 márciusában kezdik meg.

Forrás:

Kapcsolódó írások

2018 Toyota Supra kémfotón
2018. szeptember 26.
A GR Suprát már több cikken keresztül szét szedtük nektek az elmúlt fél év alatt, de most végre itt az utcai verzió is!
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2019-es 3-as BMW elölről
2018. október 02.
A 2018-as Párizsi Autószalonon debütált a hetedik generációs limuzin.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!