Vezettük az első, hazánkban készülő elektromos Mercedest, azt EQB-t.
Az GLB elektromos változatától pontosan azt kapjuk, amit előre sejteni lehetett: elektromos hajtás beültetve, megnövekedett önsúly, kisimított ráncok és magas listaár. Az első, Kecskeméten készülő elektromos Mercedes a globális piacnak készül, kivéve a kínait, hiszen az EQB gyártását ott helyben oldja meg a gyártó.
Az EQB padlólemeze ugyanaz, mint a GLB testvérmodellé, mégis az EVA 1.5-ös elnevezést kapta az elektromos hajtás komponensei miatt, ráadásul maga az autó 10 centivel hosszabb, mint a belső égésű motorral szerelt változatok. A visszapillantókat áramvonalasabbra szabták, extra tömítéseket kaptak az első, fényhíddal összekötött LED-es fényszórók és a teljesen zárt maszk mögé egy intelligens zsalurendszert építettek be az alkatrészek hűtésének érdekében.
Széria a 18 colos kerék, de kérhető 19 és 20 colos méretekkel is az egyébként roppant csendes autó. Az utastér szigetelésére is nagyobb hangsúlyt fektettek, sőt az autóhoz külön klímakompresszort is fejlesztettek a csendesség érdekében.
Az utastérben nagy újdonságokat ne keressünk a hölgyeknek kedvező roségold dekorelemeken kívül. Ahogyan a GLB, az EQB is kérhető hétüléses kivitelben annak ellenére, hogy a padlólemezbe egészen a hátsó ülésekig nyúló, 469 kilós akkucsomagot kapott. A harmadik üléssor 165 centiig kényelmes utazást biztosíthat két személynek, a középső üléssör 14 centis sínen tologatható, így kiviteltől függően 465-1210 literes csomagteret nyerhetünk az EQB hátuljában.
Az EQB egyelőre összkerekes kivitelben érhető el, de a jövőben lesz kétkerék-meghajtású változat. Elöl szinkron, hátul aszinkron motor működik és alapvetően utóbbi végzi az autó mozgatását, az első nagyobb kigyorsításnál, tapadásvesztésnél segít be. A 300-as és 350-es változat is 66,5 kWh-s akkucsomagot kap, amit AC töltővel 2,3 kW-tal közel 30 óra, az alapára 11 kW-os töltéssel 6 óra, míg DC-n 100 kW-tal akár fél óra alatt fel lehet tölteni.
EQB 300 4MATIC
- 228 lóerő, 390 Nm
- 8 másodperces 0-100
- 160 km/h-s végsebesség
- 395-419 kilométeres hatótáv
EQB 350 4MATIC
- 292 lóerő, 520 Nm,
- 6,2 másodperces 0-100
- 160 km/h-s végsebesség
- 395-419 kilométeres hatótáv
Míg az általam már tesztelt GLB motorváltozattól függően akár 1,5 tonna is lehet, az EQB már 2,1 tonnát nyom - egészen elképesztő, hogy egy ilyen nehéz, kompakt autótól várjuk a Föld megmentését. Mindenesetre bebizonyosodott, hogy a 300-as változat is bőven elég rugalmasságot ad a városi közlekedéshez, egészen csendes és az okos rekuperációs módokkal sokat spórolhatunk - bár ez majd a hosszabb teszt során fog ténylegesen bebizonyosodni.
A kipróbált 300-as, AMG Line ára 23,5 millió forinttól indul és extrákkal növelve 28 millió fölé jutott. Tehát aki egy trendi, városi, akár hétszemélyes kompakt elektromos autóra vágyna és nem sajnál kiadni több mint 23 millió forintot, annak az EQB első blikkre jó választásnak tűnik, de érdemes körülnézni a Jaguar, BMW és az Audi háza táján is, ahol hasonló árban találunk elektromos konkurenseket.
A Mercedes-Benz GLB-ről készült tesztvideót itt találod: