Mindenki megnéz, de valójában nem tudják, hogy mit látnak. S, E, C, de akár lehetne CLA is, vagy CLS? Az E-osztályból ráncfelvarrást kaptunk tavaly, a C-osztályból azonban 2021-ben megérkezett az új generáció, ahogyan az S-osztályból is. Megjelenést tekintve szinte egy kaptafa, de a C-osztály filigránabb, kecsesebb. A vásárlóközönség jól jár, megannyi extrából választhatnak, cserébe viszont nincs fapados verzió és mindenhez jár 48V-os rendszer, ergo drágább lesz a technika. Gyártástechnológiailag viszont még jobban jár a Mercedes, hiszen a hagyomány tovább él: 2013 és 2020 között a C-osztály, E-osztály, GLC, CLS és a négyajtós AMG GT az MRA 1-es platformon osztozott, a W223-as modellel 2020-ban bemutatkozó MRA 2-es padlólemezt másodikként az új C-osztály kapta meg. Lássuk megérdemelte-e?!

mercedes benz c300 teszt alapjárat

Sportosan fogy igazán

Az előző szériákat sokan, többek között én is úgy tudtam megkülönböztetni, hogy számoltam a fényszórókban elhelyezett LED-csíkokat: a C-osztályban egy, az E-ben kettő, az S-ben három fénycsík világított. Ez még a kezdődő autóbuzériában szenvedő óvodásnak is megy. Most azonban a megtört DRL-csík alatt a C esetében egy, az E-nél kettő, az S-nél három LED-pontot kell keresni. A vonzó szedánforma arányai rendben vannak, a kétrészes hátsó lámpatestek szélesebbnek láttatják az autót, keskenyebb fényszórókat kapott elöl, a powerdome domborulatok a motorháztetőn már “alapárasak”, az egész orr-rész lejjebb került, ami nem csak a 0,24-es alaktényezőhöz járul hozzá (a kombié 0,27), hanem a gyalogosvédelemnek is kedvez.

mercedes benz c300 teszt alapjárat

Végtelenül elegáns tárgy az Opalit-fehér metálfénnyel ellátott C-osztály annak ellenére, hogy a tesztautó AMG Line csomaggal volt ellátva. Ezen felül Avantgarde kivitel kérhető, amivel aligha fogunk találkozni az utakon, az ügyfelek nagy része sportos megjelenésre vágyik az eddigi tapasztalatok szerint. Szélesebb légbeömlők, átszabott, pengés hűtőmaszk és egy finom részlet: pontok helyett már króm csillagok töltik ki a rendelkezésre álló teret. Az új C-osztály tengelytávja 25 mm-rel nőtt az elődhöz képest, az egész utascellát hátra tolták, több lábteret kapnak a hátul ülők és válltérben sem kell szűkölködni, hiszen széltében és nyomtáv tekintetében is növekedett az autó.

A klasszikus gombok száműzve

Az elérhető modellváltozatok országonként változnak, Magyarországra például nem érkeznek már fapados verziók, nem úgy, mint a német vásárlókhoz, de mint már említettem, az AMG Line-ra van úgyis igazán igény. Ennek az egyik eleme a sok küllős AMG kormány, amin kapacitív, nyomkodást és simogatást igénylő gombokat találunk - pár perc után rá lehet érezni a használatukra. Muszáj elboldogulni velük, hiszen a középső, 6 fokkal a vezető felé forduló nagy kijelző alatt is pulzáló gombok vannak, itt találjuk az üzemmódválasztót, a kamerarendszer képének előhívó gombját, az autó beállításainak gyorsgombját, az elakadásjelzőt, az ujjlenyomat leolvasót, a ki- és bekapcsoló gombot, valamint a simogatós hangerőszabályzót.

mercedes benz c300 teszt alapjárat

A klímapanel a 11,9 colos LCD kijelző (az S-osztályban OLED, kapacitív kijelzőt kapunk) alsó felén kapott helyet, ami nem túl előnyös, de legalább fix a helye. Az MBUX infotainment 2.0 stabilan fut továbbra is, a vezeték nélküli Apple Carplay használatakor sem jön zavarba. A kormány mögötti, 12,3 colos kijelzőn szépen kidolgozott digitális óra csoport jelenik meg, amiknek a stílusa természetesen változtatható. Az extrák sora szinte végtelen, kezdve a hangulatvilágítással, három szintben kapható Burmester hifivel, vezeték nélküli telefontöltéssel, fűthető kormánnyal, panoráma tolótetővel stb.

mercedes benz c300 teszt alapjárat

Számos nagy, szabad felülettel igyekezték a térérzetet növelni az interior dizájnerek, így számos fényes, jelen esetben fém struktúrás díszítőelemeket kapott az autó, ami valójában műanyag és csúnyán kopog. Persze, a felhasználók többsége nem fogja nap mint nap ezen pecegtetni az ujját, de egy Mercedestől én személy szerint nem ezt várnám. A lebegő hatású, szintén műanyag ajtófogantyúk is kissé bazári jelleget öltöttek, nem beszélve arról, hogy a zongoralakkhoz hasonlóan előszeretettel gyűjtik az ujjlenyomatot és karcokat. Az első sorban bőven elférni, a memóriás ülések kényelmesek, a szellőztetés előnyeit boldogan élveztem a nyári melegben. Hátul sem kell szégyenkezni a C-osztálynak, talán 185 centi felett a fejtérből lehetne valamivel több, a csomagtér 455 literes, a kombi kivitel 490 litert kínál alapból, ami akár 1510 literre bővíthető.

Négy hengernél többet ne keress     

A károsanyag-kibocsátási mizéria bizony a Mercedest is sújtja, így az új C-osztály esetében sem fogunk már találkozni négyhengeresnél nagyobb belső égésű motorokkal - igen, az AMG kivitelek is vélhetően a CLA-ban és az A-osztályban ismert 2,0 literes, négyhengeres blokkot kapják majd. A C 300-as jelzésű modell 258 lóerős, 400 Nm-re hegyezett turbós, 2,0 literes benzinmotort kap, amit egy 48V-os lágy hibrid rendszerrel támogattak meg. A generátor ez esetben akár 27 lóerővel és 200 Nm-rel képes megtámogatni a csendes, rezonálástól mentesen járó motort ha szükséges, így kapunk egy egészen tisztességes, 6 másodperces 0-100-as sprintet és akár 250 km/órás sebességet.

mercedes benz c300 teszt alapjárat

A generátort a C 300-as modell esetében a kilenc gangos, bolygóműves automata váltóba építették - manuális váltót már ne is keressünk a kínálatban. Hidegindításnál magasabb fordulaton jár a motor, ilyenkor érdemes vigyázni, mert ha azonnal szúrunk egy D-t és rápöccintünk a gázpedálra nagy rössel képes megugrani az autó, így előfordulhat, hogy az előttünk parkoló fenekében kötünk ki. A hétköznapi használat során a váltó persze lágyan teszi a dolgát, autópályán jön csak jól igazán a kilencedik fokozat, ilyenkor képes 6,5-7 literes fogyasztást produkálni, városi körülmények között azonban 8-9 literrel érdemes számolni.

mercedes benz c300 teszt alapjárat

A manuális váltó mellett a C 160-as belépő modellt se keressük a kínálatban, a C 180 és C 200 1,5 literes, négyhengeres turbómotort kap 170 és 204 lóerővel, a 2,0 literes, átdolgozott dízel hosszabb lökettel, nagyobb kompresszióval, új turbóval képes 200 vagy 265 lóerőt és 440 vagy 550 Nm-t teljesíteni. A plug-in hibrid az elődhöz képest jóval nagyobb, 25,4 kWh-s akkucsomagot kap, amit síkban el tudtak helyezni az új platform jóvoltából, így nem vesz el helyet a csomagtérből. A tisztán elektromos hatótáv igazán kecsegtető, 100 kilométert ígér, a 2,0 literes benzinmotorral az összteljesítmény 313 lóerő és 550 Nm. Opcionálisan 11 kW-os váltóárammal is tölthetjük, egyenáramú gyorstöltés először lesz elérhető, így akár 55 kW-tal, fél óra alatt feltölthetjük az akkucsomagot.

Nehezen hozod zavarba

A futóművek terén is némi-nemű hiány mutatkozik, ugyanis a W206-oshoz már nem elérhető a légrugós futómű, de cserébe van adaptív rásegítés: Sport módban érezhetően feszesebb, gyorsabban reagáló autót kapunk, ám a teszthét alatt többnyire a Comfort módot preferáltam. A magyar úthálózathoz nem a legideálisabb a 19 colos, peres gumikkal szerelt kerék, de igyekszik halk puffanással elnyelni az úthibákat, a kabin remek szigetelést kapott. Érezhetően merev a karosszéria, nem dől, a lágy kormányzásnak, a könnyű orrnak köszönhetően gyerekjáték vele fordulni. Ha nem volna elég ez az agilitás, akkor az új C-osztályhoz már összkerékkormányzás is kérhető, ami a hátsó kerekeket 2,5 fokban képes elmozdítani 10,64 méteres fordulókört eredményezve.

mercedes benz c300 teszt alapjárat

Furcsa mód nem elektromos fék jár a C-hez, a fékhatás pedig elég hektikusnak érződött, ugyanis az első pár centin szinte semmit nem fog, majd hirtelen elkezd dolgozni, de van, hogy a motorfék kotyog bele és elkezdünk enyhén bakkecskézni fékezés közben. Nehezen tudtam kiismerni a teszthét alatt, de amikor sikerült, akkor prémium autóhoz hűen jól adagolható fékpedálérzetet nyújt a C-osztály.

Ár és összegezve

Mint minden autóőrültnek, nekem is a négyhengeres motorok egyeduralma fáj a legjobban. A második generációs padlólemez, a megannyi jól működő kényelmi és vezetéstámogató berendezés felett emelem kalapom, igaz dizájnban véleményem szerint nem lépett akkorát előre, a beltérben használt műanyagok használata pedig egy kissé lehangoló. A plug-in hibrid ígéretesnek tűnik és persze lesz kombi és terepesített kombi kivitel is belőle, a kupé változatot egyelőre kérdőjelek övezik. Ezzel a motorral, futóművel simán magaménak tudnám az új C-osztályt, ehhez azonban 19 millió forintot minimum össze kellene spórolnom, a tesztautóért pedig 25,7 millió forintot kérnek. Az 1,5 literes benzines 15,5 millió forinttól indul, a dízel változat kezdőára 16,8 millió forint.

Az új S-osztály tesztvideóját itt találod:

Mercedes-Benz C 300 AMG Line W206 (2021)

  • Lökettérfogat: 1999 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/12
  • Max. teljesítmény: 258 LE + 27 LE
  • Max. forgatónyomaték: 400 Nm + 200 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4751/1820/1437 mm
  • Tengelytáv: 2865 mm
  • Saját tömeg: 1600 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 6,6-7,9 l/100 km
  • Tesztfogyasztás: 7,9 l/100 km
  • CO2 kibocsátás: 150-159 g/km
  • Végsebesség: 250 km/h
  • 0-100: 6 s