2023. október 19. | 18:40

Kipróbáltuk az új E-osztályt, amely még mindig a Mercedes egyik legfontosabb modellje, ezért oda is tették magukat.

Még a tavasz közepén leplezte le a Mercedes a legújabb, W214-es E-osztályt, amely a híres széria hatodik generációja. Terémszetesen szedán és kombi kivitelben is elérhető, most pedig Magyarországra is megérkeztek az első példányok, így gyorsan ki is próbáltuk őket.

Jelenleg ez az egyik legjobban kinéző Mercedes a kínálatban, elődjéhez képest pedig számos ponton megújult. Lehelletnyivel hosszabb és három centivel szélesebb lett, a tengelytávja pedig két centivel gyarapodott. Az S- és C-osztályhoz hasonlóan ez is az MRA2-es padlólemezre épül, a frissített formatervvel pedig eg századot faragtak a légellenállási együtthatójából az elődhöz képest, így már 0,23 ez az érték. Ehhez hozzájárulnak az alapáras, ajtóba simuló, és közelítésre onnan előugró kilincsek.

(Szinte) száműzték a zongoralakkot

Külön kiemelték a sajtótájékoztatón, hogy az alap Avantgarde felszereltségnél nem zongoralakk a középkonzol és a műszerfal borítása, de aki egyébként szereti a karcokat és a zsírfoltokat, az kérheti ezzel is. Ahogy a tesztautóban is volt, fekete mélypórusú kőrisfa borítást tettek bele, persze más színben és textúrával is elérhető. Azért nem tűnt el nyomtalanul a fényes fekete felület, az ülésállítás környékére még került egy kicsi.

Tud olyan extrákat, hogy a középkonzoli képernyő fölé helyezett kamera figyeli a tekinteted, és amelyik tükörre nézel, azt állítja, amikor nyomod az állítógombot. Nem kell külön kiválasztani gombbal, melyik tükröt akarod mozgatni. Ha már képernyő, 12,3 colos a digitális műszeregység, a központi érintőkijelző pedig 12,4. Felárért kérhező a Superscreen kombináció, amikor az utas elé is kerül egy 12,3"-os egység, amelyen akár filmezhet is, amíg a sofőr vezet. Persze van benne olyan biztonsági funkció, hogy ha a vezető oda fordítja tekintetét, akkor számára nem láthatóvá teszi.

A digitális műszeregységhez elérhető a 3D-effekt, amely szintén a tekintetedet figyelve mindig úgy alakítja a kijelző elrendezését, hogy térhatású legyen. Akár a szellőzőnyílásokat is lehet motorosan állítani plusz pénzért, de a 730W-os Burmester hifi meg tényleg egy meggondolandó extra.

Elöl és hátul is bőséges a hely, kényelmesek az ülések, megfelelő formázottsággal és ülőlaphosszal. A csomagtér a szedán esetében 540 literes alaphelyzetben, de a plug-in hibrid kivitelekben az akkupakk miatt csak 370-nel lehet gazdálkodni. Ami a puttonyos kivitelt illeti, itt 640 és 460 liter ez a két érték.

Bőséges motorkínálat

Négy- és hathengeres benzines és dízelmotorok alkotják a palettát, 48V-os mild hibrid vagy pedig plug-in hibrid rendszerben. Először a négyhengeres benzines és dízel verziók érkeznek meg hozzánk, valamint előbbiből a plug-in rendszerű. Januárban aztán a konnektorról tölthető dízel is befut, majd pedig a hathengeresek. 200 lóerő környékétől tehát 380 lóerőig lefednek sok mindent, és akkor az AMG modellekről még nem is beszéltünk.

A konnektoros hibrideknél egy 24,4 kilowattórás akku került be, amely AC-ról 11, DC-ről pedig 55 kilowattal tölthető. A maximális elektromos hatótáv akár kicsivel 100 kilométer felett is lehet a gyártó adatai szerint.

Gondtalan suhanás

Az E-osztály mindig is híres utazóautó volt, nincs ez másként most sem. Megfelelő mennyiségű szigetelést használtak, így még a dízelmotor hangját se nagyon lehetett hallani a tesztautóban. Elöl négylengőkaros, hátul pedig multilink futómű dolgozik, felárért persze légrugózással. Van hátsókerékkormányzás is, amley 60 km/óra alatt legfeljebb 4,5 fokot fordít a hátsó kerekeken az elsőkkel ellentétes irányba, ezzel kb 80 centit faragva az autó fordulóköréből. 60 felett pedig 2,2 fokot fordulnak a hátsó kerekek, de ekkor már az elsőkkel azonos irányban a jobb kanyarodás érdekében.

Az összkerékhajtáson nem nagyon változtattak az elődhöz képest, továbbra is 45-55 arányú a nyomatékelosztás alaphelyzetben, és az ABS fékezgetésével osztja el a jobban tapadó kerekekhez a nyomatékot. Kifejezetten rossz út nem nagyon volt a rövid tesztút alatt, így arról egyelőre nem tudok nyilatkozni, hogy a magyar viszonyokban mennyire áll helyt, ahogyan a fogyasztásról sincs még értékelhető adatom, ezek majd az egyhetes teszt során derülnek ki.

Ennyibe kerül az új Mercedes E-osztály

Az alapára egy hajszállal 25 millió felett van, ez a négyhengeres mild-hibird benzinest jelenti. A legolcsóbb benzines plug-in hibrid kicsivel 29 felett indul, ahogy a gázolajos is. A hathengereseket pedig 33-36 millió környékén kell keresni, de persze extákkal még bőven lehet feljebb vinni a vételárat. Például az állócsillag a géptetőre, vagy a hűtőmaszk körüli LED világítás is ilyen, így a variációk száma gyakorlatilag végtelen, lehet majd egészen egyedi E-osztályokat is összerakni, amelyek a hathengeres motorral a jövőben akár ínyenc ritkaságok is lehetnek a használtpiacon.

Az első tapasztalataim tehát jók az autóval kapcsolatban, nem találtam egyelőre olyan részletet, ami miatt egyből kitépném a hajam. Szinte minden ma létező extrát lehet kérni bele, biztonság és kényelem terén egyaránt. A motorkínálat pedig tényleg széles, aki itt nem találja meg a kedvérevalót, azzal már valószínűleg gondok lehetnek.

Zeitler Mátyás / Alapjárat.hu