2020. november 08. | 11:50

A MINI Cooper S tetőnélküli változatának új dizájnkiadása még csinosabb formában hordozza tovább a márka értékeit.

Az autóipar 10-20 éve jutott el arra a szintre, hogy a biztonsági normáknak megfelelő kabriókat tudjanak kínálni a vásárlóknak, 2020-ra viszont az Opel, Peugeot, Ford, Citroën, SMART, Renault és Volkswagen klasszikus tető nélküli modelljei (nem a T-Roc Cabriolet) szinte kihaltak a kínálatból. Valljuk be, egy kabrió számos kompromisszumot állít elénk, azonban a megfelelő időben történő élményautózás sok mindenért képes kárpótolni. Én személy szerint második, hétvégi autónak vásárolnék kabriót, de van, aki napi használatra fogja őket, ami a MINI esetében nem is annyira elképzelhetetlen - derült ki a teszthét alatt.

Mini Cooper S Cabrio Sidewalk teszt alapjárat

A teszt írásakor ebben a kategóriában verhetetlen Mazda MX-5 és a szintén potens MINI Cooper Cabrio érhető el, utóbbit viszont már csak négyüléses kivitelben vásárolhatjuk meg. A 2016-ban bemutatott harmadik generációs MINI 2018-ban kapott egy ráncfelvarrást, azóta már elektromos változatban is próbálhattuk, most viszont egy Sidewalk különkiadás érkezett szerkesztőségünkhöz.

MINI Cooper S Cabrio Sidewalk – lehet még ennél is egyedibb?

A MINI 2001-es újjászületésének azt gondolom a hölgyek örülhettek igazán, ám azóta már kellően maszkulin megjelenéssel is fel lehet ruházni őket, mint például a tesztben szereplő Sidewalk különkiadást a Deep Laguna metálfénnyel, a motorháztetőn végig futó, kontraszt-árnyalatú versenycsíkokkal, 17 colos Scissor Spoke mintázatú, kéttónusú könnyűfém felnikkel és az egyedi mintázatú napfénytetővel. Az automata vászontető 18 másodperc alatt képes nyílni és záródni 30 km/órás sebességig, de akár napfénytető-szerűen is tudjuk használni, ilyenkor az oldalkeretek a helyükön maradnak, csak a fejünk felett tűnik el a tető úgy 40 centis szélességben. A vászontetőben plexi helyett rendes, fűthető üveget találunk hátul, ami kifejezetten előnyös, ha már az ablaktörlőt elfelejthetjük, igaz az őszi, felverődő kosszal az sem tud mit kezdeni.

mini cooper s cabrio teszt alapjárat

MINI Cooper S Cabrio Sidewalk – elöl ülve nem is annyira mini

Természetesen a beltér sem maradhatott érintetlenül, ugyanis a „Sidewalk” felirat jelenik meg a csiszolt alumínium küszöbtoldatokon és ajtókárpitokon, az egyedi bőrkárpit türkizkék és citromsárga kontraszt-varrást, a sportkormány pedig bőrborítást kapott. Az általános összeszereltség és minőségérzet prémium termékhez hű, részemről minden rendben volt ebből a szempontból. A márka egyedi billenőkapcsolói mellett a klímakonzolnál is fizikai kapcsolókat találni, a 8,8 colos érintőkijelző gyorsan kezelhető, átlátható, az Apple Carplay már vezeték nélküli Bluetooth kapcsolattal is előhívható. Az SE elektromos modellből ismert digitális műszeregység helyett itt még a klasszikus, analóg megoldást találjuk a kormány mögött, aminek kifejezetten örültem.

mini cooper s cabrio teszt alapjárat

Elöl bőven el lehet férni, a combtámaszos, kemény tömésű, deréktámasztól mentes ülések meglepően kényelmesek hosszabb távon is. Hátra ne nagyon akarjunk beültetni felnőtteket, ide maximum gyerekeket lehet elhelyezni, ideális esetben, ha két személy utazik, akkor a kivehető, összehajtható szélfogó háló igencsak hasznos lehet lenyitott tetővel. Az ős-MINI modellhez hasonlóan a csomagtér fedele lefelé nyílik, legfeljebb 80 kilós személy üldögélhet rajta. Nem a pakolhatóság miatt kedveljük a Cabrio MINI-t, így elnézőek lehetünk, mikor a keskeny nyíláson keresztül egy sporttárskát igyekszünk betuszkolni, nyitott tetővel 160, zárt tetővel 215 literrel gazdálkodhatunk.

MINI Cooper S Cabrio Sidewalk – négy henger, turbó, többet nem kívánhatok

Kellemes röffenéssel hívja fel magára a figyelmet a 2,0 literes, kettős megfúvású turbóval szerelt, négyhengeres benzinmotor minden egyes indulásnál, ám azonnal el is halkul, viszont ha menet közben tovább forszírozzuk, akkor képes durrogni a kipufogó, sőt, a lefújószelep is hallatja magát nagy örömünkre. A 192 lóerős, 280 Nm maximális nyomatékkal rendelkező erőforráshoz jelen esetben egy hétfokozatú, duplakuplungos robotizált váltó csatlakozott - nem rángat, nem kérdez, teszi a dolgát minden szituációban. Ehhez a motorhoz és az 1,5 literes, 136 lóerős háromhengeres is kérhető a hatfokozatú manuális váltóval.

mini cooper s cabrio teszt alapjárat

A 231 lóerős JCW változattal még meg tudnánk fejelni a Cooperünket 1,6 millió forintos felárért, azonban a mindennapi használat során nem éreztem, hogy szükségem volna a 7,1 másodperces 0-100-as sprintnél és a 230 km/órás végsebességnél többre. Előzésnél érdemes a kormány mögötti váltófülekkel egyet-kettőt visszagangolni, a városi forgatagban és országúton is határozott előzésekbe lehet kezdeni az agilis kisautóval, sőt, a hetedik fokozatnak köszönhetően autópályán is otthon érzi magát - meglepően csendes volt a vászontető ellenére nagyobb tempónál is. Ha finoman bánunk a gázpedállal, akkor hozható a 7-8 literes átlagfogyasztás, azonban dinamikus használat esetén könnyedén kúszik a mutató 9-10 liter környékére.

MINI Cooper S Cabrio Sidewalk – ott van az úton

Személy szerint kedvelem a BMW-k és MINI-k vastag karimájú kormányát, az elektronikus kormányrásegítés miatt nem sok visszajelzést ad azonban, de az tény, hogy az autó minden mozzanatra azonnal reagál. Ugyanez elmondható a motor reakcióidejéről és a fékek hatásfokáról is – mindent úgy csinál a MINI, ahogyan a sofőr kívánja. Érezhetően merev a kasztni, nem nyeklik-nyaklik, persze azért felhúzott tetővel néha motoszkálást lehet hallani a fejünk felett, de egyáltalán nem zavaró. A futómű feszes és minden úthibát érezni lehet a lyuggatott magyar utakon, ehhez a peres gumik is hozzájárulnak - a német nyelvterület útjain mennyivel felemelőbb lehet egy MINI-vel furikázni nap mint nap?! A Cooper S nem csak élénk, de okos is, hiszen a tesztautóban megtalálható volt az adaptív tempomat, a táblafelismerő és a ráfutásra figyelmeztető rendszer egyaránt.

mini cooper s cabrio teszt alapjárat

MINI Cooper S Cabrio Sidewalk ár és összegezve

Az 1,5 literes alapmotorral 7,52 millió forinttól indul a nyitott tetős Cooper, azonban ha valaki maradéktalan élményekre vágyik józan használhatóság mellett, akkor a 8,7 millió forinttól induló Cooper S-t kéri magának, a JCW 10,3 milliótól vihető haza. A Sidewalk csomag + 1,36 milliós tétel az optikai kiegészítőkkel, sőt, ehhez külön a Sidewalk felszereltséget islehet kérni többek között a LED-fényszórókkal, ködlámpával, automata klímával, állítható magasságú utasüléssel stb., mely által 11,52 millió forintra kúszik fel az autó ára.

Ha elkapott a kabriós életérzés és egy olyan kocsit szeretnél, ami nem csak hétvégi élményautózásra alkalmas, egyedi formai megoldásokkal rendelkezik és van benne épp elegendő kraft, akkor a Cooper S Cabrio lehet a jó választás, hiszen jelenleg, alapkivitelben ez a modell a hazai kínálat legolcsóbb teljes értékű kabriója az új autókat tekintve. Azonban ne nagyon álmodozz róla, hogy négyen hosszú utakat fogtok benne megtenni, ahogyan a kétüléses Mazda MX-5-ben sem, bár a MINI legalább fenntartja a négy ülés lehetőségét. A Mazda egy fokkal pengésebb vezethetőséget kínál, a MINI menettulajdonságait talán csak ő képes túlszárnyalni ebben a kategóriában.

Az elektromos MINI Cooper SE videóját alább tekintheted meg, ha a videó nem indulna el, kattints erre a linkre!

MINI Cooper S Cabrio Sidewalk (2020)

  • Lökettérfogat: 1998 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 192 LE
  • Max. forgatónyomaték: 280 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 3821/1727/1415 mm
  • Tengelytáv: 2495 mm
  • Saját tömeg: 1370 kg
  • Vegyes fogyasztás: 6,4 l
  • Tesztfogyasztás: 7,8 l
  • CO2 kibocsátás: 147-145 g/km
  • Végsebesség: 230 km/h
  • 0-100: 7,1 s