2020. december 07. | 12:35

A Kia Ceed kombi konnektorról tölthető hibrid változata továbbra is tágas, és legalább nem hazudik.

A Kia Ceed járt már nálunk csapott hátú, sportos kombi és megemelt hasmagassággal rendelkező kivitelben, de ha már az elektromos alternatívákról lesz szó a tesztben, fontos megemlíteni az elektromos, hibrid és plug-in hibrid kivitelben kérhető Nirót, vagy a konszernen belül megtalálható Kona és Ioniq modelleket, amelyek mind-mind kínálnak valamilyen jövőbe mutató megoldást a hajtás terén. Mindezek mellé csatlakozik be az immáron lágy hibrid dízel és konnektoros hibrid hajtáslánccal kérhető XCeed és Ceed kombi – ismerjük a történetet, a károsanyag-kibocsátást csökkenteni kell minden áron, még ha a való életben nem is vagyunk teljesen felkészülve az átállásra. Lássuk, mennyire tartja magát a papírformához a Ceed legdrágább, egyben legtakarékosabb modellje!

Kia Ceed SW PHEV teszt alapjárat

Kia Ceed SW PHEV – kompakt kombi, semmi több

Egyedül talán a zöld rendszám árulkodik arról, hogy egy elektromos rendszerrel felruházott autóval állunk szemben, a kipufogóvégek a manapság népszerű szokások szerint egyszerű imitációk, a bal első sárvédőre egy elektromos töltőnyílás került. A plug-in hibrid változat 5 milliméterrel hosszabb az egyéb motorral szerelt változatokhoz képest: 4605 milliméter hosszú, 1800 milliméter magas, 1465 milliméter széles, a tengelytáv pedig továbbra is 2650 milliméter.

Kia Ceed SW PHEV teszt alapjárat

Kia Ceed SW PHEV – átlátható beltér

Ahogy külső formai megoldásai, a Ceed beltere is józan, ergonomikus megoldásokat, ugyanakkor tisztességes összeszereltséget mutat. A kategória egyik legjobb helykihasználásával találkozunk, elöl egyáltalán nem kell nyomorogni és hátul sem elviselhetetlen, a csomagtér 188 literes csökkenésben szenved az itt elhelyezett akkumulátorok miatt, így alapból 437, az üléseket ledöntve  pedig1506 liter áll a rendelkezésre. A padló alatti rekeszek megfogyatkoztak, de a két töltőkábelt még éppen, hogy el lehet itt helyezni.

Kia Ceed SW PHEV teszt alapjárat

A digitalizációtól mentes óracsoport bal oldalán a fordulatszámmérő helyett azt követhetjük, hogy éppen mennyire közlekedünk takarékosan, és az akkucsomag töltöttségi jelzője is itt figyel. A gyors, egyes helyeken szláv szavakat még tartalmazó központi kijelzőn és a különálló klímapanelen is gyerekjáték kiigazodni, ahogyan az elektromos, automatikus és hibrid üzemmódok között is. Előbbi persze csak akkor lép életbe, ha szorgosan töltöttük az autót, de ezekről majd egy kicsit később.

Kia Ceed SW PHEV – szívómotor kell ide

A Kia Niro konnektoros változatából már ismerős lehet a hajtás, ugyanis adott egy magas, 13,0:1 sűrítési arányú, 1,6 literes szívó benzinmotor hatfokozatú duplakuplungos váltóval, melyhez egy elektromotort integráltak, ez pedig egy 8,9 kWh-s akkucsomagból nyeri az energiát. A benzinmotor önmagában 105 lóerőt és 147 Nm-t teljesít, az elektromos rész 61 lóerőt és 170 Nm nyomatékot kínál, így az összteljesítmény 141 lóerő és 265 Nm a legjobb esetben. Lemerült állapotában is van azért mindig annyi tartalék az akkucsomagba, hogy alulról megtámogassa a benzinmotort, igaz, autópályán már csak utóbbira számíthatunk, ilyenkor 6-7 literre kúszik fel az étvágya, a végsebesség 171 km/h, a 0-100-as sprintet pedig 9,7 másodperc alatt teljesíthetjük.

Kia Ceed SW PHEV teszt alapjárat

Hibridesként átszellemülve országúton a 4-5 literes átlagfogyasztás könnyedén hozható, és ha tisztességgel töltjük az akkumulátort – márpedig másként nincs értelme a konnektoros hibridnek - akkor akár 50 kilométeres távot is megtehetünk tisztán elektromosan, így a fogyasztás indikátor 2-3 literes átlagot közöl. És tényleg tudja a 45-50 kilométert az otthoni hálózatról kb. 4 óra alatt feltölthető akksi, ami oszlopról nagyjából másfél órával tudja megszedni magát elektronokkal. Hibrid üzemmódban nem tudjuk teljes mértékben későbbre tartalékolni az elektromos energiát, bár aki napi 50-100 kilométert ingázik és otthona mellett a munkahelyén is tudja tölteni az autót, az kifejezetten jól járhat vele, hiszen ilyenkor a gyári értéket megközelítő, 2-3 liternyi üzemanyaggal is beéri az autó.

Kia Ceed SW PHEV – ügyesen mozog

Akármelyik Kia Ceedet vezettem eddig, nem igazán lehetett zavarba hozni az inkább feszesre hangolt futóművet, ami a többletsúly (156-226 kg) ellenére is stabil futást és elfogadható úthiba-kezelést biztosít. Érezhetően alacsony a súlypont, a hátul többlengőkaros konstrukció nem kíván a 16-osnál nagyobb kerekeket. A kategóriában remek értéknek számít a 10,4 méteres fordulókör, további előnye a plug-in hibrid Ceednek, hogy akár 1300 kg-os fékezett utánfutót is húzhatunk vele.

Kia Ceed SW PHEV teszt alapjárat

Kia Ceed SW PHEV ár és összegezve

A Kia Ceed plug-in hibrid három felszereltségi csomaggal kapható, a legolcsóbb 10 349 000 forint, míg a legdrágább Platinum 11 449 000 forint listaáron, ehhez akár 12,3 colos nagy kijelző és elektromos, szellőztethető első ülések is kérhetők, viszont külön-külön nem elérhetők az extrák, csomagban lehet őket igényelni. A zöld rendszám előnyei adottak, ha tényleg minden nap teli akksikkal indulunk el, a Kia PHEV hajtására lehet számítani 40-50 kilométeren - nem csak katalógusadatok ezek. A garancia a konnektoros Ceedre is 7 év és 150 000 kilométer, azonban csak kombi és XCeed kivitelben kérhető, sem az ötajtós, sem a Proceed nem kapja ezt a hajtásláncot, cserébe viszont ott a magasabb üléspozíciót kínáló Kia Niro.

Kia Ceed SW plug-in hibrid (2020)

  • Lökettérfogat: 1580 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 105 LE
  • Elektromotor: 61 LE
  • Max. rendszerteljesítmény: 141 LE
  • Max. forgatónyomaték: 265 Nm
  • Akku. kapacitás: 8,9 kWh
  • Hossz./szél./mag.: 4600/1800/1465 mm
  • Tengelytáv: 2650 mm
  • Saját tömeg: 1508 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 1,1 l
  • Tesztfogyasztás: 3,2 l
  • CO2 kibocsátás: 28 g/km
  • Végsebesség: 171 km/h
  • 0-100: 9,7 s

A Kia XCeed videótesztjét YouTube csatornánkon tekintheted meg: