2023. november 30. | 14:42

Kipróbáltuk, mit tud az egyik legnagyobb elektromos Mercedes a mindennapokban. Vannak erősségei, de néhány bosszantó furcsasága is.

Nehéz megkülönböztetni egymástól nem csak a Mercedes szedánjait, de az elektromos SUV modelleket is. Igyekeznek minél hasonlóbb formaterveket alkotni a kisebb járműveiknek is, hogy a kevesebb pénzzel rendelkező vásárlók is tudjanak villantani a szomszédnak, hátha elhiszi, hogy egy csúcsmodellben ülnek.

Az EQE SUV tehát nem sokban tér el az EQS-től, valamivel kisebb, a sziluettje viszont teljesen azonos. A légellenállási együtthatója azonban valamivel jobb a nagy testvérnek, 0,25-ös értéke egy századdal jobb, mint amivel az EQE rendelkezik. Az viszont biztos, hogy egyik sem egy kifejezetten karakteres darab.

Részleteiben viszont már más a helyzet, nagyon szépen kidolgozott apróságokat lehet találni az EQE-n is. A hátsó lámpatestek kidolgozása, vagy éppen az első maszk egészen izgalmas megoldásokat tartalmaz.

Szépen kidolgozott beltér

Ismerős lehet a kabin kialakítása azoknak, akik már látták a többi jelenlegi Mercedes modellt belülről. A középkonzolon egy méretes érintőkijelző, körülötte pedig részben Alcantara, részben zongoralakk és egyéb borítású felületek. Szerencsére itt már csak a középső box burkolata zongoralakk.

Az viszont egy ergonómiai baki, hogy a kormányt nem tudtam megfelelő pozícióba állítani. Ha az ülést magamra állítottam, akkor a kormány kényelmes helyzetben takarja a digitális műszeregység egy részét. Ezért fel kell emelni a kormányt, de akkor már vezetni nem kényelmes. Ez így ennyi pénzért nem jó kompromisszum.

A multimédia még mindig a kategória élvonalába tartozik, mind a sebesség, mind a képrenyők kidolgozásának tekintetében. A hangrendszer is kiválóan szól, amibe belezavar, hogy a könyöklő egy picit nyöszörög olykor. A csomagtér 520-1675 liter közt variálható, de hátul nincs az ülések lehajtásához külön gomb, így oda kell menni a háttámlákhoz és kézzel lehajtani azokat, ez szintén nem fér bele egy ilyen prémiumnál.

Nyomatékban nincs hiány

Az EQE 350 messze nem a legerősebb kivitel, de ebben is elegendő teljesítményt nyújt a két villanymotor. 292 lóerő és 765 Nm nyomaték áll rendelkezésre, amely minden forgalmi szituációhoz bőven elegendő. A nettó 90,6 kilowattórás akkucsomagnak köszönhetően a gyári adatok szerint akár 660 kilométer megtételére is képes, a valóságban ez azért jóval kevesebb.

A teszthét végére 21 kWh/100 km lett a fogyasztás, ami nem egy rossz érték a több mint 2,5 tonnás tömeg és a teljesítmény tükrében. Egyenáramról legfeljebb 170 kilowattal lehet tölteni az akkumulátort, ez ma már nem számít egetrengető értéknek, ebben a tekintetben a középmezőnybe tartozik a Mercedes.

Van még egyébként az EQE 300-as verzió ez alatt 245 lóerővel, ha pedig valaki többre vágyik, ott az 500-as 408 lóval és a két csúcs-AMG változat: egyik 476, másik 625 lóerős teljesítménnyel.

Nem zavartalan az utazás

Elöl dupla keresztlengőkaros, hátul multilink futóművet kapott az EQE, a súlyához képest stabilan mozog. A csillapítása se rossz, bár a magyar utakra előnyösebb lenne kisebb kerék, nem az a 20-as, ami a tesztautón volt. A fék adagolhatósága elég furcsa, a pedálérzet néha túl puha, aztán hirtelen felkeményedik.

Van benne Eco mód is, ám ilyenkor annyira visszafogja az autót, hogy szinte alig lehet haladni vele. Nem enged egy komolyabb gázt adni, ami necces szituációkban balesetveszélyes is lehet, így ezt az üzemmódot hamar el is engedtem. Szintén furcsa volt, mert más Merciben nem tapasztaltam ezt, hogy nagyjából 30 km/óra alá lassítva úgy nyílik ki a hátsó embléma alatti kamera, hogy megtöri nyikorgásával a hangtalan villanyautós suhanást. Ez persze már csak szőrszálhasogatás, de egy ilyen autónál ez is számít.

Ár és összegzés

Az EQE alapára 36,8 millió forint, ez a 300-as kivitelt jelenti. A 350-es tesztautó bőségesen extrázva viszont már 48 milliónál is többe kerül, ami a bosszantó apróságok fényében kicsit sok. Ha viszont valakit nagyon megfog a formavilága vagy a beltér kialakítása, az úgyis ki fogja fizetni ezt az összeget. Csak nehogy úgy járjon, mint olvasónk, akinek az EQS villanyautója egyik hibát a másik után produkálta.

Mercedes EQE 350 4MATIC SUV (2023)

  • Akkumulátor: nettó 90,6 kWh
  • Max. teljesítmény: 215 kW (292 LE)
  • Max. forgatónyomaték: 765 Nm
  • Hossz./szél./mag.: 4863/1940/1686mm
  • Tengelytáv: 3030 mm
  • Saját tömeg: 2560 kg
  • Gyári vegyes fogyasztás: 18,8 kWh / 100 km
  • Tesztfogyasztás: 21 kWh / 100 km
  • CO2 kibocsátás: 0 g/km
  • Végsebesség: 210 km/h
  • 0-100: 6,6 s
Zeitler Mátyás / Alapjárat.hu